Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!

Det är bra att Försvarsmakten varnar för att svenskar är alldeles för feta! Så pass att vi kan försvara Sverige.  

Nåt drastiskt måste göras!  Har föreslagit vikt kontroller. 
    Högre skatt för överviktiga.   
    Högre skatt på socker. 

Nåt drastiskt måste göras...  Och förmodligen räcker det inte med en liten förändring. Utan det behövs stora förändringar. 

www.dn.se/sverige/forsvarsmaktens-oro-svenskarna-blir-for-feta/

• Svar på tråden Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!
  • Anonym (Rob)

Det här är en tickade bomb!  Inte nog med högre sjukvårdskostnader.
    Så påverkar det Sveriges möjligheter att försvara sig och dess uthållighet vid krig.

• Anonym (Rob)
    MammaTillDansband skrev 2025-01-15 13:44:45 följande:

Vad har du själv för position inom Försvarsmakten, så du kan ta del i försvaret av vårt land?

Jag är svensk medborgare och då har man ett ansvar att hjälpa till vid ett eventuellt krig.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-15 13:50:43 följande:

Tack för info... vad vill du med inlägget här på fl ? Ska vi banta eller vad är tanken ? 

Vill att folk ska se allvaret. särskilt om man är överviktig.  Är du överviktig?
  • Anonym (Rob)
    MammaTillDansband skrev 2025-01-15 13:54:05 följande:
    Du tillhör alltså inte Försvarsmakten, inte ens Hemvärnet, då?
    Hört talas om totalförsvarsplikten?
  • Anonym (Rob)
    MammaTillDansband skrev 2025-01-15 14:15:59 följande:
    Jag antar att det betyder "nej". Här kan du läsa mer om att jobba inom Försvarsmakten:
    Jobb & utbildning
    Tycker att du kan framhålla att du minsann inte är överviktig, och känner att du behövs inom försvaret. Lycka till!
    Fast nu missar du totalt min poäng.  Om det blir krig kommer fortfarande viktiga samhällstjänster att behöva fungera. Vård, skola, omsorg, m.m.

Om då vården är överbelastade pga alla överviktiga som belastar vården extra mycket.  Hur ska den då orka med alla skadade som skickas från fronten ???
  • Anonym (Rob)
    Anonym (XX) skrev 2025-01-15 14:23:33 följande:
    Du vet inte om att vården prioriterar om när det händer något utanför det extra? Så som det gjordes vid pandemin. 
    Om vårdpersonalen är överviktig då ? Vilket de flesta är .. Hur ska dom ha uthållighet att ta hand om alla skadade ? 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (XX) skrev 2025-01-15 14:38:23 följande:
    Om de klarar sitt arbete i vanliga fall så klarar de arbetet i krig också. De klarade det ju under pandemin. 
    Jag undrar de jag. Det var mycket skriverier om hur överbelastade vården var under pandemin.  Och de är ju en droppe i havet motför hur många fler patienter det skulle bli vid ett eventuellt krig...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Skall bli fet då.) skrev 2025-01-15 14:40:26 följande:

Jag skall alltså bli fet är min slutsats av det här. Jag vill inte försvara islamister, förortskriminella, borgare, sossar, kapitalister, miljöpartister, svenska män som klagar på feta kvinnor, stockholmare, kommunister, mansgrisar, libfems, batikhäxor, Andrew Tate-fans, transor och socionomer så nu går jag och köper mig en 12 bitars smörgåstårta och smäller i mig hela den till middag. 

Lycka till.  Vill du leva ett kortare liv så är det upp till dig. Men är det inte enklare att bara flytta till ett annat land ?
  • Anonym (Rob)
    Agda90 skrev 2025-01-15 14:58:23 följande:

Käre lille Rob,
    Du väljer att inte svara på en fråga.... har du själv gjort lumpen?

Känns inte relevant att svara på.  Sveriges försvar påverkars av att alla är feta.  Jag pratar inte bara om värnpliktiga. Totalförsvaret påverkars.
Svar på tråden Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!