Inlägg från: MammaTillDansband |Visa alla inlägg
  • MammaTillDansband

Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!

Vad har du själv för position inom Försvarsmakten, så du kan ta del i försvaret av vårt land?

• MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-15 13:47:15 följande:
    Jag är svensk medborgare och då har man ett ansvar att hjälpa till vid ett eventuellt krig.  
    Du tillhör alltså inte Försvarsmakten, inte ens Hemvärnet, då?
  • MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-15 13:58:01 följande:
    Hört talas om totalförsvarsplikten?
    Jag antar att det betyder "nej". Här kan du läsa mer om att jobba inom Försvarsmakten:
    Jobb & utbildning
    Tycker att du kan framhålla att du minsann inte är överviktig, och känner att du behövs inom försvaret. Lycka till!
  • MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-15 14:20:08 följande:
    Fast nu missar du totalt min poäng.  Om det blir krig kommer fortfarande viktiga samhällstjänster att behöva fungera. Vård, skola, omsorg, m.m.
    Jag fattar. Din insats för att försvara Sverige är att skriva på forum och klaga på att svenskarna är för överviktiga.

Eller är du åtminstone civilt krigsplacerad, så du kan göra någon nytta? Det är jag.
  • MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-17 14:10:19 följande:
    Tror snarare ni skulle behöva låsas in i en källare med endast tillgång på vatten i ett par månader för att nå normalvikt.   
    När ni nått 18,5 i bmi så hade ni eventuellt kunnat bli liggbara...
    Fast hjälper det om en massa tjejer går ner till 18,5 i BMI, de vill väl inte ligga med dig ändå...? Dessutom är det ett solklart tecken på ätstörning att räkna BMI med en decimal.

För att återgå till trådens ämne, hur tycker du att vi ska åstadkomma en bättre krisberedskap här i landet? Vad gör du själv, anonym (Rob)? Frågan gäller vad du gör för krisberedskapen, inte vad du skriver om övervikt.

Du vet att det finns frivilliga försvarsorganisationer där även du som inte gjort lumpen är välkommen, det är ett personligt tips till dig!
  • MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-17 15:22:21 följande:
    Jag tränar 6-7 dagar i veckan och är inte överviktig. Så jag har större möjligheter att hjälpa till än vad överviktiga har...
    Att "träna 6-7 dagar i veckan" är inte något som hjälper Sveriges krisberedskap eller stärker Sveriges möjlighet att stå emot ett väpnat angrepp. 
    Jag frågar igen, vad gör du personligen för att förbättra Sveriges krisberedskap?

Har du åtminstone en krislåda eller några burkar ravioli längst ner i skafferiet, så du har någon slags egen beredskap?
  • MammaTillDansband
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-17 15:24:19 följande:
    Fortfarande en väldigt liten andel kvinnor som gör värnplikten. Så nej. Det är flest män som kommer att ha fullt upp att försvara Sverige.
    "Av de 4 917 värnpliktiga, var 864 personer eller 17,5 procent, kvinnor."
    864 kvinnor gjorde lumpen, och 4 917 män. Du var bevisligen inte en av dem. De 864 kvinnorna är 864 fler än du, och de kommer att göra stor nytta vid ett väpnat angrepp. Kommer du att göra nytta då?
Svar på tråden Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!