• Wiiix

Flicknamnsproblem

Hej! 

Vi behöver hjälp med att hitta ett mjukt, unikt flicknamn till vår flicka som kommer till sommaren. 

Vi har just nu:
    Vanessa Aurora
    Natalia Luna 
    Julian Leon

(Vanessa, Natalia och Julian som tilltalsnamn)

För att få en känsla över vad vi tycker om så är här olika namn vi tycker om men som vi INTE kan använda:
    Alessia, Nelia, Ophelia, Aurelia, Nemi, Savannah, Julienne.

Snälla hjälp oss! 

• Svar på tråden Flicknamnsproblem
  • Anonym (Mioux)
    Esmeralda
    Janina
    Victoria
    Joseline
    Miranda
    Vendela
    Minea
    Romila
    Felicia
    Minelle
    Emelia
    Isabelle
    Sibelle
    Jovana
    Remy
    Daniella
  • Anonym (My)

Zoey

Leonie 

Leonora

Ellie

Blanka

Nikita

Nova

Filippa

Elina

Melina 

Antonia

Noelia 

Eliora

Ottilia

Ellinore

Noelle

Noomi

Miranda

Aliyah

Lexie

Maxine 

• Anonym (Frågvis)

Måste bara fråga Julian Leon - tjej? Känner mig lika inskränkt iofs som när Alex Schulman döpte sin dotter till Charlie. Känner fortfarnde bara killar som heter Charlie och lika så Julian och Leon. Juliann/Juli-Anne och Leona är nog det närmsta annars. 

Men för att ge förslag baserat på era så tänker jag lite franskt i stil med Odette, Charlotta, Josephine typ. Just de är inte så mjukan men ja, du fattar.

• Ascendere

Anna
    Lena
    Anna-Lena
    Birgitta
    Maria 
    Siv
    Anna-Stina
    Klara 
    Anna-Klara
    Malin
    Elinore
    Lisa 

• Anonym (......)
    Anonym (Frågvis) skrev 2025-01-15 15:23:03 följande:

Måste bara fråga Julian Leon - tjej? Känner mig lika inskränkt iofs som när Alex Schulman döpte sin dotter till Charlie. Känner fortfarnde bara killar som heter Charlie och lika så Julian och Leon. Juliann/Juli-Anne och Leona är nog det närmsta annars. 

Men för att ge förslag baserat på era så tänker jag lite franskt i stil med Odette, Charlotta, Josephine typ. Just de är inte så mjukan men ja, du fattar.

Jag tror det är namn på befintliga barn, men de söker namn till nästa barn
  • Wiiix
    Anonym (Frågvis) skrev 2025-01-15 15:23:03 följande:

Julian är en vår son, även hans andranamn Leon är ett pojknamn. Aldrig sett någon av dom två namnen till en tjej, i så fall Julienne eller Julianne, samma med Leon blir då Leona.. 

Tack för tipsen, gillar Odette 🤩
  • Wiiix
    Ascendere skrev 2025-01-15 15:46:30 följande:

Anna
    Lena
    Anna-Lena
    Birgitta
    Maria 
    Siv
    Anna-Stina
    Klara 
    Anna-Klara
    Malin
    Elinore
    Lisa 

Det är inte riktigt vår stil med gamla namn.. passar heller inte så bra med syskonens namn 🙈 
    Men tack ändå ☺️
  • Anonym (Vlad)

Covidalia eller Influencia
    Passar in i tidseran.

• Anonym (H)

Henrietta, Henriette, Eden, Edit, Juliette, Judith

• Anonym (Frågvis)
    Wiiix skrev 2025-01-15 17:23:47 följande:
    Julian är en vår son, även hans andranamn Leon är ett pojknamn. Aldrig sett någon av dom två namnen till en tjej, i så fall Julienne eller Julianne, samma med Leon blir då Leona.. 

Tack för tipsen, gillar Odette 🤩
    🤣
    My bad!

Fick för mig att det var tre olika namnförslag till kommande bebisen  🙈 Men då är jag med! Har varit lite extra trögtänkt idag. 🤣 

Ska se om jag kommer på nåt mer framöver. 😊
  • Anonym (Jo)

Nja, inga av dom namnen är inte i min smak. Anna, Lena, Evelina är några namn som jag kommer att tänka på. 

• Cassopeia

Charlize

Charlene

Havilah

Hazel

Seffora/sephora/Zipporah

Shiloh

Ilse

Paloma

Grace

Abigail

Alize

Edith 

Eden

Isolde

Clothilde

Corinne

Leonore

Cordelia

Adrienne

Darlene

Jolie

Lola

Eliza

Melody

Isadora

Chloé
    Colette 
    Penny
    Fennie
    Minou 

• trollhona
    Wiiix skrev 2025-01-15 14:41:02 följande:
    Flicknamnsproblem

Hej! 

Vi behöver hjälp med att hitta ett mjukt, unikt flicknamn till vår flicka som kommer till sommaren. 

Vi har just nu:
    Vanessa Aurora
    Natalia Luna 
    Julian Leon

(Vanessa, Natalia och Julian som tilltalsnamn)

För att få en känsla över vad vi tycker om så är här olika namn vi tycker om men som vi INTE kan använda:
    Alessia, Nelia, Ophelia, Aurelia, Nemi, Savannah, Julienne.

Snälla hjälp oss! 

Leonore tänker jag skulle kunna passa. Eftersom ni verkar gilla längre namn.

Även: Arianne, Ottilia, Covina, Odessa, Sabine, Louella, Blanka, Mirabelle, Agnethe, Marinna, Isadora, Kiara, Lotthie, Amalia
  • Hjelm

Marina tycker jag är ett mjukt och melodiskt namn som dessutom passar ihop med syskonens namn.

Inte direkt unikt, men det är väl inget namn som inte är nyskapat av föräldrarna. Det är i alla fall ganska ovanligt, man hör det aldrig på småbarn.

• Anonym (L)

Minea
    Aurora
    Eloise
    Amalia
    Joline
    Jasmine
    Levina
    Flora
    Helia
    Hilma

Svar på tråden Flicknamnsproblem