Inlägg från: Anonym (Ekonomikris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ekonomikris)

Någon i samma sits?

hej på er

jag lever med en man som har dålig ekonomi, 400k hos KF, arbetslös sedan 4 månader. Han söker jobb men får inga svar säger han.

vi har ett radhus och ett gemensamt barn, 2 barn var sedan tidigare förhållande. 

jag arbetar som undersköterska och får ut ca 25k. han får ut 10k på a-kassa. 

vi går inte runt och mina sparpengar går till alla extra utgifter som födelsedagar, julklappar mm. 
    även mat och bensin i slutet av månaden. 
    Han är superslarvig med ekonomin och köper slut på alla kronor han kommer över.. köper energidricka och annat onödigt. Vi har gemensamt konto. 

jag är så trött på detta.. 

finns det någon i samma sits som vill bolla tankar? 

• Svar på tråden Någon i samma sits?
  • Anonym (Ekonomikris)

Alltså när vi träffades (på jobbet) så la han fram att han skötte sin ekonomi så bra och att han var en person som aldrig skulle dra på sig onödiga lån etc.

efter 1 års dejting blev jag gravid och vi beslutade oss för att flytta ihop. Jag sålde min lägenhet och vi hittade tillslut ett radhus när jag var i sjunde månaden. 

då kom det fram via banken vi skulle låna av att han hade ett blankolån på 400k som han inte nämnt för mig. 

detta skulle han sedan betala av Men 6 månader efter vi flyttat och tösen var 6 månader så kom brev från Kronofogden. då hade han inte betalat Denna stora skulden utan någon annan som jag trodde var denna. Det visar sig då att han tagit ett till blanko på 30k innan Vi flyttade ihop och det har han betalat men inte det stora lånet! 

alltså detta med ekonomin är ett sånt stort svek mot mig men nu har vi ett barn ihop och hur ska jag ha råd att flytta? plus att varje gång jag nämner att jag inte orkar mer och vill gå isär så säger han att jag sätter han och hans barn på gatan för han kommer inte få nåt kontrakt IOM Kf.. 
    då får jag dåligt samvete och stannar.. 

• Anonym (Ekonomikris)

Jag har öppnat ett konto som bara jag har tillgång till där jag för över pengar. sen får jag portionera ut. Men det känns som att man är en morsa liksom. 

Svar på tråden Någon i samma sits?