Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Han vägrar flytta

Anonym (Mia) skrev 2025-01-16 09:38:22 följande:
    Man kan visst slänga ut en gäst. Det är inte mitt problem att han sa upp sitt boende, det hade han inte mitt godkännande till.
    Så han är inte skriven hos dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-16 09:57:49 följande:
    Det spelar ingen roll. Vet av en annan användares återkommande problem att man ändå räknas "bo" hos någon om man har saker där och sover där sedan ett tag tillbaka. Här har det gått flera månader.

Den andra användaren har varit desperat i flera trådar och trots att hon till och med ringt polisen så säger de att de tyvärr inte kan göra någonting. Den killen var inte skriven hos henne heller och det hade inte gått ett halvår.
    Om man bor på ett ställe man inte är skriven på begår man ett brott.

Så om han anses bo hos TS måste han vara skriven där. Annars har han inget att komma med. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-16 10:05:34 följande:
    Han kom inte hit i natt, så mycket mer än så vet jag inte. Säkerhetskedjan är i, så han kan inte komma in iaf, men jag kan ju inte gå ut heller då. Ska prata med hyresvärden om att byta lås om han inte frivilligt lämnar tillbaka nyckeln.
    Har du tur fattar han att han inte är välkommen. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-16 12:02:06 följande:
    Och varför har då polisen sagt vid ett flertal tillfällen till den andra människan att de tyvärr inte kan slänga ut den mannen? Och han var inte ens skriven där utan han räknades bo där ändå, trots kortare tid än ett halvår.
    Fast den andre personen är ju också mycket märklig, så det som skrevs i hennes trådar tar jag inte på allvar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-16 12:19:26 följande:
    Jag vet inte vad hon heter och om jag visste skulle jag självklart inte skriva det i ett öppet forum. Hon har skrivit trådar då och då och trots poliskontakter så säger de att de inte kan göra något åt saken. Jag har själv rått människan till att ge skriftlig uppsägelse och sedan kontakta KF efter tre månader, men hon verkar rädd eller av annan orsak inte klara av att ta de stegen. Hur som helst, polisen hjälper inte till trots att den mannen inte ens är skriven där och liksom ts ex knappt har några saker där.

Även om man har juridiken på sin sida så tar det månader att gå ut en person, om ens då. Och jag vet att SVT tagit upp ett fall där en person står skriven på en adress, helt på egen hand, och bor i någon annans hus och trots kontakter med polis, SKV osv så blir man inte av med personen.

Känns som att det är dags för ändringar i lagen där!
    Du kan ju inte veta att hon faktiskt kontaktat polisen och vad hon i så fall sagt. Det är inga bevis för något. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-17 18:03:55 följande:
    Riskera sin anonymitet....? Du tror att ts skäl är så extremt ovanliga att en enda person skulle lista ut vilka de är...? Intet nytt under solen skulle jag säga. Och jag har redan sagt att det inte handlar om sakfrågan. Det verkar bara som att ts mörkar detaljer som kan få henne att framstå i dålig dager.

Spelar ju ingen roll hur TS framstår när det gäller sakfrågan. 

Du är bara nyfiken alternativt vill klanka ner på henne. 

Du kan ju inte ens ange ett vettigt skäl som har med sakfrågan att göra. 

• Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 16:42:15 följande:
    Och sakfrågan har jag redan diskuterat en hel del kring, om du nu är så nyfiken.
    Och på vilket sätt ändras din åsikt om sakfrågan om du får reda på att TS är en skitstövel? Tror du att lagar och regler ändras då?
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 16:49:12 följande:
    Jag har redan förklarat för ts att hon inte kan slänga ut någon som är folkbokförd hos henne hur som helst. Det handlar om den moraliska aspekten så klart.

Lagar reglerar detta. Inte moral. 

• Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 17:55:28 följande:
    Jag har aldrig påstått det heller.......................................................................
    Nej, men du envisas ju med att vilja vet hur TS är, om hon varit taskig osv. Totalt irrelevant för tråden. Ändå har du tjatat om det i flera inlägg. 
Svar på tråden Han vägrar flytta