Fertilitetsutredning
Hej!
jag hoppar in i tråden egentligen bara för att få skriva av mig lite.
jag och min sambo var i februari på vårt första besök på fertilitetsutredningen. Då kunde de se cirka 15 äggblåsor och allt såg fint ut enligt dom. min sambo lämnade spermaprov och även där var det inga konstigheter. verkar helt enkelt som att vi inte klaffar så bra ihop bara. Nästa steg för oss är obligatoriskt blodprov. för mig är det absolut inga problem, men för min sambo är detta det värsta tänkbara, han har en sån otrolig fobi för nålar. Vi har diskuterat detta massor och han vill låta det marinera lite innan han gör det. Nu har det gått 4 månader och inget blodprov är taget ännu. Har uttryckt att han har allt mitt stöd samt stöd från nära och kära i detta, men han vågar verkligen inte. Vår högsta dröm är att vi ska få barn, detta är något som vi försökt med i cirka 2 år utan något som helst resultat. Allt detta känns som att det bara blir en utdragen process, eftersom han inte vågar göra provet. vet verkligen inte hur jag ska kunna övertala honom, trots att han vet att det är det som krävs för att vi ska kunna ta nästa steg i processen. Vet egentligen inte vart jag vill komma med denna text, ville bara skriva av mig lite. stort lycka till till er andra, hoppas bebisgudarna är med er alla! Kram!