Tankar om separation.
Hej.
Jag har nu i dagarna haft en känsla om att jag inte mår bra i mitt förhållande. För ca 2 år sen hade jag samma känsla, men min sambo fick mig att ångra mitt val om separation. Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 14 år, vi har ett gemensamt barn på 7 och jag har två sedan tidigare (18 & 14). Som det är idag är vi vänner. Vi är aldrig osams och bråkar sällan, typ aldrig.
Vi har aldrig sex, bara för husfridens skull. Vi tar inte på varann, jag har liksom ingen lust till något sexuellt. Vi ger varann en "gonattpuss", men inget mer. Förhållandet känns liksom dött. Han säger att han älskar mig, men känner ingen romantik i det hela. Jag älskar honom oxå, men inte på det viset. Jag är orolig hur han tar de hela, för ja tror att han tänker en framtid med mig i detta hus som jag inte ens vill boni. Det här är liksom våran vardag. Vi jobbar, kommer hem, lagar och äter mat, tittar på tv och sen går i säng. De gör vi om och om igen. Tänker på ett liv där jag får va själv, med barnen naturligtvis. Där jag kan känna en sorts frihet. Jag vill bo i lägenhete där jag slipper skotta, jag slipper elda, jag slipper frysa och kan bara sätta mig på balkongen och dricka morgonkaffet utan att bry mig.
Barnen kommer ta de bra, de är jag inte orolig lever.. det jag är orolig över är hur sårad och ledsen min sambo blir. Jag vet liksom inte vad jag ska säga, för får jag frågan "varför?" då känns de som att jag inte vet vad jag ska svara..
Skulle vilja ha tips, råd och stöd i detta. Annars kommer det nog sluta i att jag ändrar mig och låter vardagen flyta på. De blir oxå kännbart när man har hus, barn, djur och volvo. Ska man bara "ge upp" eller ska man hitta känslorna i ytterligare några år.
Jag umgås aldrig med mina få vänner, för jag känner typ att jag får dåligt samvete om jag åker hemifrån, dels för att yngsta barnet bara vill vara med mig och dels för att jag inte behöver åka bort. Känns som jag bor själv redan, men med en inneboende som ibland kanske kan hjälpa till med en syssla.
Tacksam för de lilla jag får av er!