Tankar om separation.
Det är en gammal tråd men hade varit intresserad av hur det gick sen?! Jag står inför ett val nu och vet inte hur jag ska klara det. Allt känns så hemskt och jag vill inte göra någon illa men att stanna knäcker mig också.
Det är en gammal tråd men hade varit intresserad av hur det gick sen?! Jag står inför ett val nu och vet inte hur jag ska klara det. Allt känns så hemskt och jag vill inte göra någon illa men att stanna knäcker mig också.
Istället för att skapa en ny tråd så vill jag fortsätta i denna, om personen kanske ser och kan berätta hur det har gått i beslutet? Eller fler kan fortsätta hur de gjorde?! Säker fler som är i samma ekorrhjul o vill leva själva? Hur gör man om livet är okej men en löngtan om eget ändå finns? För min man är det antingen eller.. därför känns ett beslut extra svårt..
Istället för att skapa en ny tråd så vill jag fortsätta i denna, om personen kanske ser och kan berätta hur det har gått i beslutet? Eller fler kan fortsätta hur de gjorde?! Säker fler som är i samma ekorrhjul o vill leva själva? Hur gör man om livet är okej men en löngtan om eget ändå finns? För min man är det antingen eller.. därför känns ett beslut extra svårt..
Någon som kan råda en som är i tankarna att relationen inte längre ger den energi den borde.. jag analyserar varje dag och kommer inte vidare.. nu har tiden gått ett tag sedan vi tog upp saken o ingen säger något om det. Vet inte varför jag inte kan ta tag i det när jag egentligen inte mår bra. Det är väl kanske för lite dåligt... ?!?! Men nu börjar tankarna istället komma till julen o då känner jag att kanske man ska ta det lite lugnt till den är över.. för allas skull?!
Hej TS
bra att du sätter ord på det och vill ha stöd. Både att stanna och lämna kan bli bra eller dåligt men då får du fundera på om du vill leva stilla liv med en vän livet ut eller se om ni kan ändra läget eller om du vågar ta steget och bryta loss.
min bild är att männen sällan tar tag o det utan det är kvinnan som tar steget när livet i äktenskapet stagnerat.
jag Lämnade (av andra skäl) och det är inte lätt, det påverkar hela ditt liv, omorientering men nu efter ett par år ser jag det som det bästa jag kunde göra för alla involverade.