Sa till dotterns kompis på skarpen, fel?
Dottern (8) fick ha med sig en kompis på en fritidsaktivitet som hon går på, först var de hos oss och åt middag sen åkte vi dit. Min dotter är väldigt känslig så det blir lätt att hon börjar gråta för minsta lilla tjafs mellan henne och hennes kompisar vilket såklart kan bli jobbigt för både henne och kompisarna. Hon börjar väldigt lätt gråta när jag säger till henne också. Precis efter aktiviteten när vi hade bråttom till bussen var det något tjafs mellan dom och hon började gråta , vet inte exakt vad som hände.
På bussen hem (som vi behövde halvspringa till) hade jag min snart 3-åring också som trotsade och vägrade gå upp från vagnen ,jag är höggravid och ska föda om några veckor också och har mått lite sådär med mycket sammandragningar under dagen .. Så hör jag att dottern som sitter några säten bort med kompisen börjar storgråta, jag gick dit och frågade vad som hade hänt och då sa dottern att kompisen säger att hon är höll med en annan tjej om att min dotter är jobbig , då sa jag till båda ?Nu skärper ni er båda två , det räcker nu på riktigt?.
Har dåligt samvete för att jag ?skällde? på dotterns kompis men samtidigt var det ju inte så snällt att säga en sån sak. De är väldigt bra kompisar och umgås mycket på fritiden och jag är rädd att jag har förstört, vet själv hur jobbigt jag tyckte det var när andras föräldrar skällde på en när jag var liten.
Tycker ni att det var dumt av mig? Det blev bara lite för mycket just då.. Känns som att jag kanske överreagerad mot båda.