Anonym (Diktatur fasoner) skrev 2025-01-16 08:57:34 följande:
Du tycker inte att människor själva ska få välja och styra sina egna liv?
Man behöver inte träna för att må bra. Däremot är det oerhört viktigt med sömn och vad man äter. Och att man rör på sig i någon form.
Allt är inte förenat i att gå på gym. Det är inte den enda träning man kan hålla på med.
Arbetslösa, folk med mindre löner etc. Har inte ekonomin alla ggr heller. Det är dyrt att gå på gym för många. Även om en del skulle vilja. I min kommun startade äldre människor en egen träningsgrupp. Där de tar mindre betalt. Så att även pensionärer, sjuk pensionärer, arbetslösa etc. har råd. Men de är gymnastik och andra aktiviteter som att simma ibland. Promenader.
En del kvinnor känner sig inte bekväma i ett gym med massa män. Det kan vara en ganska utsatt situation pga av kroppsideal och annat.
Det viktigaste är nog att man låter människor göra det dom vill. Och trivs med. Så länge man tar hand om sig i någon mån.
Sjukdomar beror väldigt mycket på genetik med. Finns många elitidrottare/idrottare som dör, får cancer etc. Träning är ingen garanti. Däremot är det bra för styrka i kroppen och muskler. Men gym är inte det enda alternativet.
Ellet vill du att vi ska börja införa pistolhot emot folk som inte går på gym?
Var läser du att jag syftar på gymträning? Jag syftar på träning generellt. Distanslöpning, intervallträning, bootcamp på ett utegym i skogen, hemmaträning till ett onlinepass på youtube, kostar ingenting senast jag kollade.