Inlägg från: Anonym (Träna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Träna)

Varför vill man inte träna?!?

Jag tränar ganska mycket. 4-5 dagar i veckan. Jag ser fram emot det och vill inte vara utan. Jag är 43 år, har 2 barn på 10 och 12. Jobbar heltid. Om det skulle vara intressant för diskussionen. 

Jag hade nog varit lite rädd för framtiden om jag inte tog hand om mig med träning. 

Ni som inte tränar, varför? 

• Svar på tråden Varför vill man inte träna?!?
  • Anonym (Träna)
    Anonym (Diktatur fasoner) skrev 2025-01-16 08:57:34 följande:

Du tycker inte att människor själva ska få välja och styra sina egna liv? 

Man behöver inte träna för att må bra. Däremot är det oerhört viktigt med sömn och vad man äter. Och att man rör på sig i någon form.

Allt är inte förenat i att gå på gym. Det är inte den enda träning man kan hålla på med.

Arbetslösa, folk med mindre löner etc. Har inte ekonomin alla ggr heller. Det är dyrt att gå på gym för många. Även om en del skulle vilja. I min kommun startade äldre människor en egen träningsgrupp. Där de tar mindre betalt. Så att även pensionärer, sjuk pensionärer, arbetslösa etc. har råd. Men de är gymnastik och andra aktiviteter som att simma ibland. Promenader.

En del kvinnor känner sig inte bekväma i ett gym med massa män. Det kan vara en ganska utsatt situation pga av kroppsideal och annat.

Det viktigaste är nog att man låter människor göra det dom vill. Och trivs med. Så länge man tar hand om sig i någon mån. 

Sjukdomar beror väldigt mycket på genetik med. Finns många elitidrottare/idrottare som dör, får cancer etc. Träning är ingen garanti. Däremot är det bra för styrka i kroppen och muskler. Men gym är inte det enda alternativet. 

Ellet vill du att vi ska börja införa pistolhot emot folk som inte går på gym?

Var läser du att jag syftar på gymträning? Jag syftar på träning generellt. Distanslöpning, intervallträning, bootcamp på ett utegym i skogen, hemmaträning till ett onlinepass på youtube, kostar ingenting senast jag kollade. 
  • Anonym (Träna)
    Anonym (Tränar annat) skrev 2025-01-16 09:43:56 följande:

Själv läser jag böcker. Mycket böcker. Varför läser du inte mer? Det är bra för knoppen. Läste nyligen att efter 6 minuters läsning stressar kroppen av. Ljudböcker är inte samma sak. Ta tiden och sätta sig med en bok. Jag läste ca 42 böcker förra året. Det mådde jag bra av. 

Visst är det skönt att man är olika?!

Men ok TS jag vet att du undrar. Jag är ute och går en hel del. Sedan kör jag barn till träningar och matcher och aktiviteter då vi har ca 15-20 biltur enkel väg till aktiviteterna. 

Jag läser faktiskt mycket böcker. Pendlar med tåg ca 6 timmar i veckan. Då hinner man läsa mycket. Förr läste jag ännu mer när mobilen inte var ett alternativ men ska erkänna att slötittande på mobilen ibland konkurrerar ut boken. Tragiskt. 

Promenader är bättre än inget!

Svar på tråden Varför vill man inte träna?!?