Inlägg från: Anonym (Eric) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eric)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Det skulle även vara ok med en lista där män pratar om kvinnor som ligger runt?

• Anonym (Eric)

Som vanligt utgår man från att kvinnor alltid är goda och ärliga. Ni tror inte att det kommer finnas kvinnor som vill solka ner mäns rykten bara för att dom tex lämnat kvinnan och träffat en ny?

• Anonym (Eric)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-17 09:04:55 följande:
    Jag tror att du kan hänga ut nästan vem som helst och påstå nästan vad som helst och du kommer att få massans jubel och hatet kommer att regna ner över den utpekade.

Det är faran med att anlita en pöbel för att sköta rättskipande. Därför det också är olagligt.
    Precis, vad hade kvinnor tyckt om att bli omtalade av män på nätet? Känns ärligt talat som rent förtal. Hoppas dom anmäls och blir dömda för detta.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 19:55:32 följande:

En uthängning idag på en kille är en bild med förnamn, ålder och ort. Tjejen träffar honom och får en känsla av att han pratar med flera andra tjejer samtidigt. Det är hennes känsla enbart. 

Svaren kan vara att någon har skrivit med honom men att han kändes mysko så hon tog bort honom. En annan skriver hon har pratat med honom på typ tinder men att han verkade dryg.

Hur är det möjligt att försvara dessa uthängningar. 

Typ grunden är att 

Jag har en känsla av att han pratar med andra. 

Då kan man ju fråga sig varför man inte litar på den känslan och säger tack och hej?. 

Och sedan att han verkar dryg eller mysko... 

Jag har själv fått höra av en dejt att jag var dryg. Orsaken till att jag var dryg va att jag var jättekissnödig när jag sa hejdå till honom och behövde akut hitta en toalett? Jag sa inget om att jag behövde en toalett, sa inget konstigt men han kände att något va fel och då va jag dryg?. Hade inte blivit så glad om jag skulle blivit uthängd på den grunden? Att andra män skulle varnas för mig för en jag håller på att kissa på mig blick. 

Vidrigt beteende att hänga ut någon på så lösa grunder.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 14:30:56 följande:

Jag undrar om det blivit samma diskussion om män skapat en grupp där man hånar kvinnor dom
    träffat. Anklagat dom för att vara psykiskt instabila, för att ha dålig hygien och vara Allmänt tröga. Undra om rådet varit då att gå ut ur forumet eller typ dokumentera och polisanmäl. 

Jag tror inte att den där personen faktiskt i grunden tycker att det är fel att kvinnor hänger ut män på dessa vaga grunder?. För varför ska annars diskussionen bara handla om mig? Det mest rimliga är väl att säga shit, sådär får man faktiskt inte bete sig, dessa män kan ju bli brännmärkta för livet? 

Det du skriver är såklart det sunda och enda rätta. Att det finns folk som argumenterar emot detta visar vilken brist man har i att se saker från andra människors perspektiv.

Om män skulle ha en egen grupp att florera fritt i och utan andra belägg än sin egen subjektiva uppfattning, om just kvinnor, skulle vara otänkbart utan ett massivt motstånd. Tänk dig själv kommentarerna:

Bli inte ihop med henne, hon tappade intresset för sex efter bara ett år/Hon höll sig bara i form när hon var singel, sen blev hon en soffpotatis/Hon har bara blivit ihop med folk som har pengar etc 

Inte någonstans skulle heller detta vara ok.
  • Anonym (Eric)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-18 14:51:16 följande:
    Det är klart att män snackar så om kvinnor i slutna grupper. Herregud. 
    Med polare ja, men inte i slutna grupper vad jag vet. Men jag kan såklart ha fel. Har svårt att tro att någon av dessa grupper når upp till nästan 20000män.

Enligt mina erfarenheter så är kvinnor mer utpräglade flockdjur än män. Dessutom är kvinnor mer benägna att följa dessa grupperingar. Kolla bara på vissa trådar här där kvinnor frågar hur dom får reagera på olika situationer. Det är som att dom vill ha gruppens tillåtelse och godkännande att vara på ett visst sätt.
  • Anonym (Eric)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-19 16:31:55 följande:
    Ja, absolut. 
    Är det verkligen säkert? Skulle män kunna sitta och prata i stora sociala grupper om dig och din intensiva sida?
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-06-26 02:03:18 följande:
    Ja, jag väljer att tro på dessa kvinnor som säkert har gott underlag för sina anklagelser. Tror knappast att de skulle göra sig sånt besvär om det inte vore sant. 
    Nej, det tror jag inte det minsta på. Kvinnor som bara vill ha sex är inte många och de få som finns behöver inte ljuga till sig sex från män då det finns tillräckligt många kåtbockar som bara vill pippa ändå. 

Är man omoralisk nog att bete sig som en psykopat som lurar och utnyttjar andra sexuellt och objektifierar så förtjänar man inte något annat än samma medicin tillbaka i min mening. 

Du visar med all tydlighet hur partisk, enfaldig och känslostyrd du är. Du kan utgå från dina fördomar när det passar dig och väljer att tro på en viss person för att det är just en kvinna?

Det finns även elaka kvinnor som duperar, ljuger och som tex vill hämnas oförrätter. Men din övertygelse att det är elaka psykopatmän som utnyttjar och objektifierar alla stackars oskyldiga kvinnor gör dig blind för allt annat än just din egna världsbild.

• Anonym (Eric)

Vi kanske borde starta en sida där man hänger ut kvinnor som är slampiga?

• Anonym (Eric)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-01 04:30:58 följande:

Tycker det är ett jättebra initiativ. Och nej, män som ligger runt hängs inte ut för att vara oseriösa, utan det är män som behandlar kvinnor illa som hängs ut. Män som ljugit, manipulerat, våldtagit, misshandlat. Spelar ingen roll hur snäll han är mot mig. Jag vill inte slösa dyrbar tid på en kvinnohatare med ett hora-madonna-komplex.
    Även flera kvinnor som får reda på att deras kille är otrogen via såna sidor. Ni män som grinar och pr kränkta över detta: prova vara hyfsat bra personer så ska ni se att dessa sidor inte kommer påverka er.

Och du tycker då även att kvinnor ska hängas ut som är för sexuellt frigjorda, knullar runt, manipulerar, golddiggers, rejäl pms där humöret pendlar bortom kontroll mm?
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-01 20:19:56 följande:
    Ja visst, gör vad ni vill. Jag kan stå för allt jag gjort och sagt, kan du?
    Jag diskuterar inte utifrån att jag är rädd för att bli uthängd, utan för att det är fel eftersom det är en subjektiv uppfattning från kvinnan som blir en sanning för andra kvinnor. Det kan såklart även finnas motiv som hämnd etc.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Pickme) skrev 2025-07-01 20:36:11 följande:
    Åh, du menar som varje samhälle i alla tider funkat? Nytänkande! 
    Internet har något större slagkraft än byskvaller.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa