-
Att varna andra?Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-06-24 16:34:28 följande:Vad är syftet då om man inte vill ha något? -
Det kanske de gör?Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-06-25 18:27:42 följande:Då skulle de ha varnat män och även kvinnor som inte vill dejta eller är redan i ett förhållande.Eller så varnar de för män som beter sig illa.Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-06-25 18:29:44 följande:Varna för att de vill bland annat ha män som de gillarJag tror inte det handlar om att vilja ändra på mäns beteende utan bara om att varna andra kvinnor för att råka ut för dessa män.Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-06-25 18:32:38 följande:Eller för att bland annat varna för de vill ändra på mäns beteende så de får tillgång till män som de gillar.
Avsikten är inte att män ska hålla sig borta från vissa kriminella personer.Nej, Hurså?Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-06-25 18:57:13 följande:Är du med eller varit med i en sådan grupp förut?
-
Ändra sig kan både män och kvinnor göra. Och det är helt ok.Anonym (Aj) skrev 2025-06-25 23:27:18 följande:Så du vill inte kunna ändra dig om du träffar en kille, ni har sex, men att det sen inte känns bra och du vill sluta ses på det sättet?
Då ska du minsann hängas ut? Eller gäller det enbart män?
Men det är en helt annan sak att gå från kvinna till kvinna (eller från man till man) och bara utnyttja dem för sex och kanske krossa deras hjärtan. -
Nej,men det jag pratar om är just de som lovar just att de söker seriöst och sen bara vill träffas när de vil ha sex. Det är att utnyttja.Anonym (Aj) skrev 2025-06-27 00:22:04 följande:Jo fast lovar man inget seriöst och sexet är samtyckt så är det inget utnyttjande. Ändå skulle jag gissa på att mellan en femtedel och en tredjedel av dessa uthängningar endast handlar om det.
Både kvinnor och män kan känna sig orättvist behandlade när de känner sig hjärtekrossade. Med den mer och mer underliga inställningen till att dela allt på sociala medier så utmynnar det lätt till publik hämnd för något så vanligt som att bli dumpad, fast att det är ett hemskt beteende att hänga ut någon för att den inte vill ses längre eller satsa på ett förhållande.
Ts berättade också om nedsättande kommentarer och rena skvallret när någon undrat över en person de ska träffa. Konstig blick, undvik! Bodde granne med honom som liten, fett skum. Ville bara ha sex, träffa honom inte. Och liknande.
Det är ännu värre. Tänk om du skulle till att dejta någon och så ställer den personen in för att det ligger info om saker du gjort som liten eller tonåring och saker du gjort eller inte velat göra i sängen genom livet? Tror ingen skulle tycka att det var roligt att bli skvallrad om på det sättet helt öppet för alla att läsa.
Det är klart att det inte är ok att dra upp gamla saker som hänt i tonåren. Men det är som sagt inte det jag pratar om. -
Ja,men nu är det inte de personerna jag pratar om. Självklart kan man ändra sig om man känner att det inte känns rätt. Och det är helt ok.Anonym (123456) skrev 2025-06-28 12:52:13 följande:Man kan dock söka seriöst och mena det även om man senare inser att med just den här personen kan jag inte tänka mig något mer än sex.
Vissa kvinnor (och män också för den delen) kanske borde lära sig att bara för att någon söker seriöst så kommer det inte betyda att det blir med just dem.
Men det jag pratar om är de som verkligen bara söker casual sex och betar av kvinna efter kvinna helt känslokallt utan att ta hänsyn till kvinnans känslor.
Och detta görs ofta under förevändningen att de söker något seriöst. -
Ja,precis. Man kan ju också vara intresserad av mer från början,men sedan inse att man bara vill ha sex. Men då tycker jag att man ska vara ärlig om det istället för att bara fortsätta lura den andra att man fortfarande vill ha mer.Anonym (123456) skrev 2025-06-28 14:31:08 följande:Ja om de medvetet ljuger är det ju en annan sak. Då förstår jag.
Svårt att veta vad killarna som hängdes ut hade för tankar och planer från början.
Men många män skyller på att kvinnan kommer att sluta vilja ha sex med honom om han är ärlig om det och då istället fortsätter att lura henne.
Och det tycker jag är fult. Bättre då att leta efter en kvinna som bara vill ha sex och inget mer. De finns också.
Ja,det vet nog bara de själva. -
Ja,precis. Det är det jag menar. sådant kan hända och det är helt ok.Anonym (Inte seriös) skrev 2025-06-30 13:15:36 följande:Ibland kan ju intresse för något mer uppstå efter sexet. Eller så känner man att shit vi passar verkligen inte med varandra sexuellt. Det är inget konstigt, man kan ha olika sexuellt preferenser. Har träffat massa mesiga killar som är snälla och jättefina när man är med dom i alla miljöer. Sen har man sex med dom, blicken förändras och det ser ut som att dom vill döda än, dom blir liksom som en varg som letar efter ett byte, det är jätteobehagligt, blicken alltså, dom är ju inte fysiskt aggressiva, men det där mjuka och fina dom haft innan försvinner.
Men det jag pratar om är ju de män (och kvinnor) som lurar den de dejtar att de söker något seriöst och som sen sticker när de har fått det de vill ha. Dvs sex.
Det tycker jag är fult. -
Ja,det är absolut rimligt att dra i ett sådant sammanhang. Det hade jag gjort.Anonym (Inte seriös) skrev 2025-06-30 14:17:04 följande:Jo, men hur ska personen som är med om detta veta vad som är vad? Tänk om det är som för mig, jag tycker inte om blicken mannen får i sovrummet eftersom den är så olik från hur han är annars. Eller att han har ett kinky språkbruk i sängen som jag inte gillar. Hade ett ex som brukade plötsligt börja leka bebis med mig och ville ha någon form av rollspel där han va lite och jag skulle vara en vuxen som förgrep sig på honom? han va 10 år äldre än mig. Jag uppskattade verkligen inte detta?
En kille jag träffade en kortare period ville att jag skulle ta hand om honom när han satte på sig en blöja? liksom är det bara rimligt efter en sån sexuellt upplevelse att dra när det är så tydligt att det finns enorma skillnader. För vi säger att någon dejtar och sedan visar det sig att den andra vill ha vaniljsex och mannen vill mer ha strypsex och liknande. När han inser detta så fattar han att han inte vill ses mer.
När skulle han tagit upp detta? Det är ju inte bra att vid första kontakten liksom dra upp en checklista för att dubbelchecka sexuellt preferenser för att se om det är värt att prova att dejta för att se om känslor kan uppstå.
Och att tidigt prata om sina sexuella preferenser kan kanske vara bra så man slipper hamna i den situationen. -
Ja,det där är ju olika. Jag pratar bara om hur jag har gjort när jag dejtade.Anonym (Inte seriös) skrev 2025-06-30 23:43:15 följande:Väldigt många som dejtar ligger ju med varandra tidigt. Alltså första till tredje dejten. Om Man tar upp det för tidigt så kan det ju framstå som att man bara vill ha sex. Blir ju svårt att ta upp det liksom tidigare än första dejten. Och att ha sex första dejten behöver inte påverka hur relationen blir.
Och ofta så märker man ju om en man bara är ute efter sex,för då brukar han ju vara angelägen om att få till det snabbt. Och då kan man ju sålla bort honom om det inte är vad man själv vill ha.
Du har en poäng i att det kan framstå som att man bara vill ha sex om man börjar prata om sex för tidigt.
Men söker man något seriöst så vill man ju att det ska klicka på alla plan.
Så är det i alla fall för mig. -
Ja,absolut. Så kan det vara. Men det jag pratar om är,återigen,de som satt i system att lura kvinnor att de säker något seriöst och sen ghostar när de har fått det de vill ha. Dvs sex.Anonym (Inte seriös) skrev 2025-07-01 22:45:34 följande:Men vissa kan ju ligga med varandra efter att dom bara träffats i en timme. Trots detta vill båda två ha något seriöst och vissa har t om fått en seriös relation efter en sådan första dejt. Så vissa stannar kvar och andra kan känna att det inte va något för dom och så kan den andra bli ledsen.
Det tycker jag är fult.
Känns det rätt för båda direkt och man vill ha sex på första dejten så ser jag inga fel med det.
När jag träffade min man så kändes det rätt direkt och jag hade absolut kunnat tänka mig att ha sex med honom på första dejten. Men han ville vänta och det respekterade jag. Och vi har det fortfarande lika bra 23 år senare.