• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Eric) skrev 2025-06-26 07:37:07 följande:

Du visar med all tydlighet hur partisk, enfaldig och känslostyrd du är. Du kan utgå från dina fördomar när det passar dig och väljer att tro på en viss person för att det är just en kvinna?

Det finns även elaka kvinnor som duperar, ljuger och som tex vill hämnas oförrätter. Men din övertygelse att det är elaka psykopatmän som utnyttjar och objektifierar alla stackars oskyldiga kvinnor gör dig blind för allt annat än just din egna världsbild.

Nej du, den enda känslostyrda och enfaldiga typen här är ju du med ditt tydliga projicerande. 

Till skillnad från dig så utgår jag inte från några fördomar utan snarare så väljer jag att lyssna när kvinnor varnar och berättar om vad de varit med om. Precis som jag skulle lyssna på ett våldtäktsoffer och inte misstro eller se på henne med sned blick. De flesta som utsätts talar sanning och jag tror att fallet är så även bland kvinnorna som hänger ut psykopater som utnyttjar dem.

Och ditt sista stycke består bara av trötta halmdockor och ljug. Lägg av med tramset. Jag har aldrig påstått att det inte finns onda kvinnor. I det här fallet väljer jag dock att tro på anklagelserna då jag har svårt att tänka mig att kvinnor skulle starta mindre grupper där de organiserar sig och sluter samman, om det hela bara var en simpel bluff. Det låter inte trovärdigt att göra sig det stora besväret för en lögn. 
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-06-27 00:41:26 följande:
    Nej du, den enda känslostyrda och enfaldiga typen här är ju du med ditt tydliga projicerande. 

Till skillnad från dig så utgår jag inte från några fördomar utan snarare så väljer jag att lyssna när kvinnor varnar och berättar om vad de varit med om. Precis som jag skulle lyssna på ett våldtäktsoffer och inte misstro eller se på henne med sned blick. De flesta som utsätts talar sanning och jag tror att fallet är så även bland kvinnorna som hänger ut psykopater som utnyttjar dem.

Och ditt sista stycke består bara av trötta halmdockor och ljug. Lägg av med tramset. Jag har aldrig påstått att det inte finns onda kvinnor. I det här fallet väljer jag dock att tro på anklagelserna då jag har svårt att tänka mig att kvinnor skulle starta mindre grupper där de organiserar sig och sluter samman, om det hela bara var en simpel bluff. Det låter inte trovärdigt att göra sig det stora besväret för en lögn. 
    Varför tänker du att det är ett stort besvär att hänga ut någon?
    Det räcker faktiskt med lite hämndbegär för att ha blivit dumpad för en del.

Tur att du inte jobbar i rätten när du så naivt tror på allas utsagor om andra helt utan bevis.
    Vi får väl hoppas på att du själv blir uthängd som psykopat, hjärtlös och som enbart tänker på sex när du ställer in en dejt. Vissa har tyvärr så svårt att sätta sig in i andras situation att de behöver lära genom att uppleva själva för att förstå.
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Aj) skrev 2025-06-27 02:23:37 följande:
    Varför tänker du att det är ett stort besvär att hänga ut någon?
    Det räcker faktiskt med lite hämndbegär för att ha blivit dumpad för en del.

Tur att du inte jobbar i rätten när du så naivt tror på allas utsagor om andra helt utan bevis.
    Vi får väl hoppas på att du själv blir uthängd som psykopat, hjärtlös och som enbart tänker på sex när du ställer in en dejt. Vissa har tyvärr så svårt att sätta sig in i andras situation att de behöver lära genom att uppleva själva för att förstå.
    Av de skäl jag redan angett. 

Du tror att det handlar om hämnd och jag tror något annat som sagt. Sen är du knappast rätt person att avgöra vilka jobb som passar mig så bara lägg ner ditt trams du med.
    Jag vet att de flesta våldtäktsoffer talar sanning och därav min tro att även utsatta kvinnor som råkat på psykopater gör det. Det är ingen ologisk gissning.

Jag behöver inte hoppas nånting då det finns i princip noll risk att någon skulle hänga ut mig. Det finns inget att hänga ut mig för då jag inte är någon psykopat som utnyttjar folk. Skulle aldrig falla mig in att nedlåta mig till nåt sånt sjukt beteende. Har nåt som kallas värdighet. 
  • Anonym (123456)

Om den andre ville ha sex det visste ju båda. Båda samtyckte till sex och hade det. Det verkar väldigt konstigt att vilja ha kärlek eller en framtid med en person man knappt känner, det kan man ju inte förvänta sig eller lova. Sen kan man ju hoppas på att det eventuellt ska leda dit om man lär känna personen bättre men om det inte känns bra längre då går man ju vidare. Vad finns det för bevis för att männen innan sexet medvetet lurades? Nu är jag kvinna men har själv avslutat efter sex då det inte alls kändes bra. Faktum är att de flesta människor passar man inte ihop med. Så det är egentligen inte konstigt att chansen att det ska bli en fortsättning är mindre än att det kommer bli det.

• Tyra myra

Bara en liten reflektion.  Hur vet man om det kan bli någonting seriöst innan man träffats?

Kan man utifrån andras upplevelser veta hur seriös en person är?

Kan man utifrån en bild på nätet avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte?

Är ärligt intresserad, då jag alltid trott att det är den egna upplevelsen tillsammans med en annan människa som avgör om det kan bli något seröst i framtiden.

• Anonym (Pickme)
    Tyra myra skrev 2025-06-27 16:22:33 följande:

Bara en liten reflektion.  Hur vet man om det kan bli någonting seriöst innan man träffats?

Kan man utifrån andras upplevelser veta hur seriös en person är?

Kan man utifrån en bild på nätet avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte?

Är ärligt intresserad, då jag alltid trott att det är den egna upplevelsen tillsammans med en annan människa som avgör om det kan bli något seröst i framtiden.

Har killen domar på sig för misshandel i tidigare relationer (vilket är sånt som det varnas för i grupperna) så kan det vara smidigt att veta det innan man sitter med hus, ring och putande mage. De flesta destruktiva männen brukar vara dåliga på att berätta om sin dåliga ovana att banka partnern nämligen.
  • molly50
    Anonym (Aj) skrev 2025-06-27 00:22:04 följande:
    Jo fast lovar man inget seriöst och sexet är samtyckt så är det inget utnyttjande. Ändå skulle jag gissa på att mellan en femtedel och en tredjedel av dessa uthängningar endast handlar om det. 
    Både kvinnor och män kan känna sig orättvist behandlade när de känner sig hjärtekrossade. Med den mer och mer underliga inställningen till att dela allt på sociala medier så utmynnar det lätt till publik hämnd för något så vanligt som att bli dumpad, fast att det är ett hemskt beteende att hänga ut någon för att den inte vill ses längre eller satsa på ett förhållande. 

Ts berättade också om nedsättande kommentarer och rena skvallret när någon undrat över en person de ska träffa. Konstig blick, undvik! Bodde granne med honom som liten, fett skum. Ville bara ha sex, träffa honom inte. Och liknande.
    Det är ännu värre. Tänk om du skulle till att dejta någon och så ställer den personen in för att det ligger info om saker du gjort som liten eller tonåring och saker du gjort eller inte velat göra i sängen genom livet? Tror ingen skulle tycka att det var roligt att bli skvallrad om på det sättet helt öppet för alla att läsa.
    Nej,men det jag pratar om är just de som lovar just att de söker seriöst och sen bara vill träffas när de vil ha sex. Det är att utnyttja.

Det är klart att det inte är ok att dra upp gamla saker som hänt i tonåren. Men det är som sagt inte det jag pratar om.
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-06-28 00:20:56 följande:
    Nej,men det jag pratar om är just de som lovar just att de söker seriöst och sen bara vill träffas när de vil ha sex. Det är att utnyttja.

Det är klart att det inte är ok att dra upp gamla saker som hänt i tonåren. Men det är som sagt inte det jag pratar om.
    Man kan dock söka seriöst och mena det även om man senare inser att med just den här personen kan jag inte tänka mig något mer än sex.

Vissa kvinnor (och män också för den delen) kanske borde lära sig att bara för att någon söker seriöst så kommer det inte betyda att det blir med just dem.
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-06-28 12:52:13 följande:
    Man kan dock söka seriöst och mena det även om man senare inser att med just den här personen kan jag inte tänka mig något mer än sex.

Vissa kvinnor (och män också för den delen) kanske borde lära sig att bara för att någon söker seriöst så kommer det inte betyda att det blir med just dem.
    Ja,men nu är det inte de personerna jag pratar om. Självklart kan man ändra sig om man känner att det inte känns rätt. Och det är helt ok.
    Men det jag pratar om är de som verkligen bara söker casual sex och betar av kvinna efter kvinna helt känslokallt utan att ta hänsyn till kvinnans känslor.
    Och detta görs ofta under förevändningen att de söker något seriöst.
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-06-28 13:37:22 följande:
    Ja,men nu är det inte de personerna jag pratar om. Självklart kan man ändra sig om man känner att det inte känns rätt. Och det är helt ok.
    Men det jag pratar om är de som verkligen bara söker casual sex och betar av kvinna efter kvinna helt känslokallt utan att ta hänsyn till kvinnans känslor.
    Och detta görs ofta under förevändningen att de söker något seriöst.
    Ja om de medvetet ljuger är det ju en annan sak. Då förstår jag.

Svårt att veta vad killarna som hängdes ut hade för tankar och planer från början.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa