• Anonym (yd)

Ok att åka på semester utan barn?

Det beror väl på hur ungarna tar det.

Själv reste jag mycket med sonen fram till han var runt 15, sedan ville han inte längre och då åkte jag själv. Har gjort det många gånger sedan dess.
    Idag är han 25 och bjuds gärna, men nu får han betala själv

• Anonym (yd)

Att åka med småbarn utomlands skulle jag inte ens utsätta mig för.

Både för min egen och andras skull!

*Tack Gud för vuxenhotell*

• Anonym (yd)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-16 18:02:21 följande:
    Såna som du ska ha diplom {#emotions_dlg.flower}
    Haha, gissar att du håller med! 

Skulle föredra barnfri avdelning på flyget också, för allas skull.
  • Anonym (yd)
    Anonym (Vic) skrev 2025-01-16 18:06:54 följande:
    Vilken tråkig inställning tycker jag. Mina barn har älskat att resa från början. Vi var borta flera veckor över jullovet nu. Underbar resa för hela familjen!
    Jag säger bara vad jag tycker!

Det är väl det forumet är till för?
  • Anonym (yd)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-16 18:34:25 följande:
    Jaa! :D Inget fel med barn, men de flesta kan inte hålla sig särskilt tysta. Det blir bara en förstörd semester för alla då...
    Håller 100% med.

Ungar är ju ungar, mina har också varit små. Men då reste vi inte.

Tjo och tjim, plaskande och springande, gråtande och geggande med maten och gud vet allt... nej, skona mig!
  • Anonym (yd)
    Anonym (Karin) skrev 2025-01-18 22:23:26 följande:

intressant att så många ansåg det var så självklart att resa utan barn, det trodde jag faktiskt inte när jag startade tråden. Å andra sidan så tillhör jag inte den som kan resa flera gånger om året och dessutom ha stor tillgång till barnvakt. Det är ju ve plus och minus med allt och det så klar är man en familj med engagerade mor och farföräldrar runt omkring som erbjuder barnvakt så varför inte så klart?  Men av svaren att döma så trodde jag inte dels att det var så vanligt som det verkar vara (enligt familliv) att resa flera ggr om året och att ha ett så bra kontaktnät runt omkring men det kanske vi som är ovanliga. Hur som tanken gick igång när jag hörde en bekant förklara att de nu skulle för första  gången på 8 år ha en egen semester på 8 år utan barn (deras gemensa är 4) och min reaktion är inte alls vad hon säkert vill. Ja visst ok men vadå är det vanligt att föräldrar åker iväg utan sina barn? Inte i min värld men som ska tilläggas har inte haft ekonomi till flera resor varje år och heller inte anhöriga som erbjudit sådan hjälp, Men personligen kar jag aldrig haft behov av att resa ifrån mina barn en hel vecka. 

Då undrar jag hur din reaktion var...?
Svar på tråden Ok att åka på semester utan barn?