• Anonymhjälp123

Hjälp mig tack!! Ångest

Har under 4 års tid haft ett pulserande ljud i ena örat, spolat vaxpropp osv men ljudet gick inte över. Sen blev jag gravid och nu är pulsljudet borta. Men jag känner att det är något i örat ä, vet inte varför men det är obehagligt bara. Läkarna hittar inget i örat: Var där för 1 år Sen då sa sköterskan att hon ser något litet vitt hinna på sidan av örat, kunde ej förklara vad det var. 

en annan sak, jag får ibland som domningar i halva ansiktet, samma sida där örat sitter, har nu förstått att det kommer i samband med stress/ångest.. men då känns det som att halva ansiktet ilar typ.. men ingen förlamning eller så!! Haft så i kanske 2 år till och från. åhh blir galen, oroar mig för cancer ? Därför jag inte har kollat upp kanske? är 27 år gammal och har världens ångest nu, då domnar ansiktet ännu mer för det. Känns typ mest i käken och ut mot örat?

• Svar på tråden Hjälp mig tack!! Ångest
  • Anonymhjälp123

ingen som vet något?? 

• Anonym (T)

Be om en remiss till en öronläkare. Om det är ett cholestetoma så är det sällsynt att allmänläkare ser det.

• Anonymhjälp123

Var hos läkare idag som kollade i örat och fick örondroppar då det var lite rött och irriterat i hörselgången? Blir så orolig för hörselgångcancer, visst skulle läkaren sett det då?? 

vet fortfarande inte vad domningar beror på, kan vara att örat är irriterat??

• Anonym (T)
    Anonymhjälp123 skrev 2025-01-17 19:58:38 följande:

Var hos läkare idag som kollade i örat och fick örondroppar då det var lite rött och irriterat i hörselgången? Blir så orolig för hörselgångcancer, visst skulle läkaren sett det då?? 

vet fortfarande inte vad domningar beror på, kan vara att örat är irriterat??

Det är inte säkert alls. Har varit med om en person som fick en remiss till en öronläkare. Öronläkaren var imponerad/ förvånad över att allmänläkaren hade upptäckt det. Det gällde ett cholestetoma, godartad tumör, heter säkert något annat på svenska.
Svar på tråden Hjälp mig tack!! Ångest