• Anonym (Elak?)

Är jag en hemsk människa?

Hej på er!

Jo det är så att min sambo är nu väldigt ledsen på mig för att jag, enligt henne, är riktigt elak mot henne. Hon berättade detta för mig igårkväll och jag kan inte sluta tänka på det. Hennes anledningar till att numera vara kall mot mig och be mig söka hjälp för mitt beteende är följande: 

Hon ringde mig när jag var ute med jobbet i december och tala om att hon klippt av allt hår. Anledningen var att hon var ledsen och saknade mig. Jag svarade då lite bestört och några enheter inn. "Nej inte ditt fina långa hår". Och hon la på. Sen när jag kom hem såg jag att det inte var så kort. Och sa att hon såg riktigt söt ut. Varpå hon svara, "visst ser det bättre ut" och det va nu jag tabbar mig och sa "Nej jag tycker nog fortfarande du var finare i långt hår".

Nästa grej var att jag gillar fötter (tyck vad ni vill) och hob har väldigt fina fötter. Och jag har tidigare sagt att dom var 9/10. Nu har har hon fått 3 stora vårtor på ena foten, vilket lett till att jag inte tagit så mycket på dom m.m. Då undrade hon om jag inte gilla dom längre. Vilket jag svara att jag gjorde och hon undra då om dom fortfarande var 9/10. Och hon fick ett ärligt svar om att dom nu är på ty 7/10 med vårtorna. Hus i helvete.

Sista är att hon har mått rätt dåligt sen jul nu, det var mycket stress och hon har varit sjuk. Och jag sa att jag hoppas du blir frisk snart för jag saknar ditt glada spralliga jag. Hon sa nått i stil med att hon mår dåligt och så. Och jag att jag förstår men det är jobbigt att du är lite off och frånvarande mot mig. Detta ledde inte till nått utbrott men senare under dagen så sa vår dotter att hon sakna mamma och sånt. Och jag sa till min sambo när vi prata om det att även hon säkert känner av att nått är fel och att du är frånvarande. Då bröt det ut. Och jag fick höra det ena och andra om att hennes dotter är det viktigaste som finns och sånt och att det inte alls var vad hon mena, utan att det är jag som tar för mycket platts. 

Ja och nu igår så berättade hon detta för mig. Hon sa även att jag sagt andra grejer spm hon inte minns helt men som gjort henne ledsen. Och hon undrar om jag är nån form av narsosist psykopat asberger autist fall och att jag måste kolla upp det annars kommer hon inte vilja jobba med vårt förhållande. 

Är detta verkligen rimligt? Jag tycker det är helt absurt. Inte fan har dessa exempel som hon kunde ta upp klassas som riktigt elaka? Dom andra måste ju varit mildare då hon inte äns minns dom. Och inte fan kan man säga att jag är en hemsk narsosist förbdetta jag sagt?

Ska tilläggas att jag kommer göra dessa test som hon så gärna vill för att lugna henne jag älskar henne trotts allt. Mwn va fan är detta? Är hon överkänslig eller är det så att jag helt enkelt går för långt?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (Osmidig)

Skulle nog säga att du låter lite taskig faktiskt, om du alltid måste vara så "ärlig". Väldigt osmidig, om inte annat.

• Anonym

Men för böveln mannen, du kan ju inte betygssätta hennes kroppsdelar!

Om någon mår dåligt så ska man brys sig om den personen, fokus ska inte vara att DU saknar hennes gladare sida

• Jemp

Du låter onödigt ärlig på ett sätt som blir otrevligt.

Narcisst? Nej förmodligen inte, men inte heller kärleksfull partner i dessa exempel. 

• Tecum

Hon är helt klart överkänslig men du är också osmidig. Eftersom utseende är så känsligt för henne ska du kanske inte vara onödigt ärlig. Det där om fötterna var klumpigt. Men inget du sagt var elakt, där överreagerar hon.

Om du är något så är det nog autist. Narcissist låter du inte som.

• Anonym (Elak?)

Ärlig, ja jag är ärlig. Jag kan inte ljuga hatar lögner och kommer aldrig göra det. Det är nått hon vet om och nått hon ofta verkligen tycker om med mig. Men ja det är ett tvåsidigt svärd.

• Deacon

En del kvinnor klarar inte tyvärr inte av att höra oönskade subjektiva åsikter från sin partner utan vill att mannen alltid ska smeka dem medhårs och agera toffel... Oavsett vad hon gör så ska han vara stöttande vilket i mitt tycke är bs.

Är det så viktigt för henne att du tycker att hon ser bra ut så kanske hon borde ha frågat dig först vad du skulle tycka om henne i en kortare frisyr... innan hon klipper sig kortare. Det är givetvis hennes beslut att bestämma sin frisyr men vill hon att du ska tycka att hon ser så bra ut som möjligt så får hon ju fråga dig också. Helt sjukt om hon på allvar anser att du ska tycka att hon ser bäst ut i den frisyr som hon bestämmer.

Sen hela fotbiten.... Det är väl klart som tusan att en allt annat lika och oavsett vem den sitter på, är mer visuellt tilltalande och inbjudande om den inte har vårtor på sig. Kyssa eller kanske slicka sin partners fötter kan väl vara trevligt men är det vårtor på den kommer iaf inte jag att röra den med munnen och knappt händerna heller. Dessutom kan vårtor (som orsakas av virus) smitta så inte att rekommendera ur det perspektivet heller.

Den tredje biten kan jag nog tycka att du var onödigt hård. Om hon bara har varit ur gängorna några veckor eller ett par månader är det faktiskt inget att tjafsa om. Som partner förväntas du finnas där och stötta även om personen går in i någon form av depression som det kan ta många månader och även år att hämta sig ifrån. Det är skitjobbigt, enormt energisugande och man får lite uppskattning (been there done that).  Som man ska du inte ge upp och gnälla bara för att det blåser lite kyligt under en period. 

När du påtalade att dottern förmodligen också märker av det hela ger du sambon skuldkänslor så den biten var inte heller så taktfull. 

Att hon vill att du ska genomgå någon psykisk utredning för npf kan jag tycka är helt orimligt. Möjligen borde hon göra det eftersom hon uppebarligen har svårt att se sitt eget ansvar i dessa situationer och vill göra dig helt ansvarig för dem a.k.a. gaslighting.

• Anonym (Hm)

Hur skulle du känna om det var tvärt om att du enbart graderades efter utseende.

• Anonym (Elak?)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-17 17:18:33 följande:

Hur skulle du känna om det var tvärt om att du enbart graderades efter utseende.

Jo för det är ju allt jag gör...
    Jag svarade på hennes frågor helt ärligt. Så för att jag sagt dessa saker så antar du att det är allt jag gör. Trams.

Men om hon hade svarat på detta sätt till mina frågor om jag hade frågat hade jag sett det som ett rimligt svar. Så nej jag hade inte blivit upprörd ett skit. Därav har jag svårt att se det från hennes perspektiv.
  • Anonym (Elak?)
    Deacon skrev 2025-01-17 17:16:59 följande:

En del kvinnor klarar inte tyvärr inte av att höra oönskade subjektiva åsikter från sin partner utan vill att mannen alltid ska smeka dem medhårs och agera toffel... Oavsett vad hon gör så ska han vara stöttande vilket i mitt tycke är bs.

Är det så viktigt för henne att du tycker att hon ser bra ut så kanske hon borde ha frågat dig först vad du skulle tycka om henne i en kortare frisyr... innan hon klipper sig kortare. Det är givetvis hennes beslut att bestämma sin frisyr men vill hon att du ska tycka att hon ser så bra ut som möjligt så får hon ju fråga dig också. Helt sjukt om hon på allvar anser att du ska tycka att hon ser bäst ut i den frisyr som hon bestämmer.

Sen hela fotbiten.... Det är väl klart som tusan att en allt annat lika och oavsett vem den sitter på, är mer visuellt tilltalande och inbjudande om den inte har vårtor på sig. Kyssa eller kanske slicka sin partners fötter kan väl vara trevligt men är det vårtor på den kommer iaf inte jag att röra den med munnen och knappt händerna heller. Dessutom kan vårtor (som orsakas av virus) smitta så inte att rekommendera ur det perspektivet heller.

Den tredje biten kan jag nog tycka att du var onödigt hård. Om hon bara har varit ur gängorna några veckor eller ett par månader är det faktiskt inget att tjafsa om. Som partner förväntas du finnas där och stötta även om personen går in i någon form av depression som det kan ta många månader och även år att hämta sig ifrån. Det är skitjobbigt, enormt energisugande och man får lite uppskattning (been there done that).  Som man ska du inte ge upp och gnälla bara för att det blåser lite kyligt under en period. 

När du påtalade att dottern förmodligen också märker av det hela ger du sambon skuldkänslor så den biten var inte heller så taktfull. 

Att hon vill att du ska genomgå någon psykisk utredning för npf kan jag tycka är helt orimligt. Möjligen borde hon göra det eftersom hon uppebarligen har svårt att se sitt eget ansvar i dessa situationer och vill göra dig helt ansvarig för dem a.k.a. gaslighting.

Tack ska du ha du är väll den ändå som försökt förklara lite. Var ju inte meningen att ge henne skuldkänslor och ska absolut finnas där för henne, har inte tänkt att gå. Älskar henne nått djävulskt.
  • Anonym (Osmidig)
    Anonym (Elak?) skrev 2025-01-17 17:04:32 följande:

Ärlig, ja jag är ärlig. Jag kan inte ljuga hatar lögner och kommer aldrig göra det. Det är nått hon vet om och nått hon ofta verkligen tycker om med mig. Men ja det är ett tvåsidigt svärd.

Usch! Har otroligt svårt för människor som förolämpar andra med ursäkten att de hatar lögner. Vem skadas av att du ger hennes fötter högsta betyg? Ingen. Däremot skadas hon av att du är ärlig. Men det är tydligen bättre i din värld.
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?