• Anonym (Peter)

Lång förhud och kondom

Hej!
    Jag undrar om någon har ett liknande problem som jag. Det är så att jag har ganska mycket förhud som skaver lite vid sex och gör det svårt att använda kondom. Förhuden håller sig inte bakom ollonet utan glider upp hela tiden vid sex så känslan försvinner.

Vad kan man göra åt detta? Operera? Någon som haft samma problem och gjort det? Eller kanske träffat på en kille med detta problem?

• Svar på tråden Lång förhud och kondom
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Maja) skrev 2025-01-18 01:12:55 följande:

Har du annonserat?

Vad menar du?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Peter) skrev 2025-01-18 01:31:37 följande:
    Vad menar du?
    Annonserat?
  • zz22zz

Drar du ned förhuden hela vägen till max innan du rullar på kondomen?

• Anonym (Peter)

Ja! jag drar ned den helt. Trär på kondomen men så fort man stoppar in den i henne så glider förhuden fram och tar med sig kondomen och så hänger det en strut längst fram!

• Anonym (Malena)

Man kan göra en partiell omskärelse och ta bort en liten ring högst upp, det fick en vän till mig göra för att han hade för trångt.

Han borde fått det gjort i tonåren, nu var han närmare 40. Men det är ju tyvärr så det blir när man bara växer in i ett problem, aldrig talar om det med någon och inte kommer sig för att gå till läkare. Han hade alltså ont varje gång han skulle försöka onanera eller ha sex, helt galet att gå omkring så...

Be du om en konsultation, förklara att detta är ett problem för dig och hör vad de har att säga.

• zz22zz
    Anonym (Peter) skrev 2025-01-19 08:36:24 följande:

Ja! jag drar ned den helt. Trär på kondomen men så fort man stoppar in den i henne så glider förhuden fram och tar med sig kondomen och så hänger det en strut längst fram!

Börja med att mäta och se om du har rätt kondomstorlek. Testa några olika modeller. Kanske behöver du någon som är smalare i toppen? Förhuden får åka upp med kondomen på men då ska ju kondomen lägga sig som en lager utanpå huden och vikas in med förhuden så att den sedan kan sträckas ut när du kommer in i kvinnan. Funkar inte heller detta bör du be din husläkare om en remiss till en urolog om du inte är ung nog för att gå till en ungdomsmottagning. Blir det aktuellt med ett kirurgiskt ingrepp så föreslår jag att du frågar om det finns någon metod för att spara en del av förhuden, den är ju fulld med ca 1/3 av penisens känselnerver så det är en fördel för den sexuella upplevelsen att behålla så många av dessa som möjligt men om det inte är möjligt så låter det ju som att du i nuläget har mer problem än nyttan av dessa. 
  • Anonym (Malena)
    zz22zz skrev 2025-01-19 22:23:15 följande:
    Börja med att mäta och se om du har rätt kondomstorlek. Testa några olika modeller. Kanske behöver du någon som är smalare i toppen? Förhuden får åka upp med kondomen på men då ska ju kondomen lägga sig som en lager utanpå huden och vikas in med förhuden så att den sedan kan sträckas ut när du kommer in i kvinnan. Funkar inte heller detta bör du be din husläkare om en remiss till en urolog om du inte är ung nog för att gå till en ungdomsmottagning. Blir det aktuellt med ett kirurgiskt ingrepp så föreslår jag att du frågar om det finns någon metod för att spara en del av förhuden, den är ju fulld med ca 1/3 av penisens känselnerver så det är en fördel för den sexuella upplevelsen att behålla så många av dessa som möjligt men om det inte är möjligt så låter det ju som att du i nuläget har mer problem än nyttan av dessa. 
    Det är fullt möjligt att göra en delvis omskärelse, inget konstigt alls.
  • Anonym (F s)

Jag har lite samma problem,, när jag backar ut kuken så åker huden upp över ollonet med kådisen o så åker den fram o tillbaka över kuken under knulleriet, blir bara konstigt,, har inte direkt liten kuk typ 19L x 5 B, men rätt mycke förhud,, vill inte knulla med kådis då det blir så konstigt,,

• Noname00
    Anonym (F s) skrev 2025-01-20 16:27:41 följande:

Jag har lite samma problem,, när jag backar ut kuken så åker huden upp över ollonet med kådisen o så åker den fram o tillbaka över kuken under knulleriet, blir bara konstigt,, har inte direkt liten kuk typ 19L x 5 B, men rätt mycke förhud,, vill inte knulla med kådis då det blir så konstigt,,

Välj en kådis med mindre omkrets.
  • Anonym (F s)
    Noname00 skrev 2025-01-20 17:06:48 följande:
    Välj en kådis med mindre omkrets.
    Kådisen sitter tajt men eftersom jag har mycket förhud, så åker kådisen med huden fram o tillbaka,,,slltså inte kådisen som glider på huden
Svar på tråden Lång förhud och kondom