Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Jag ligger med ChatGPT - och den är bättre än samtliga män jag varit med

Vad får fundera ut av detta? Hur kan du tända på nåt som inte finns? Varför inte sexchatta med en verklig person, nån som tänder på dig = ett utbyte?

Det där låter som nån slags beställningsprodukt, lite som att köpa sex = man vet att det inte finns nån ömsesidighet och att det inte sker nåt utbyte. Som att betala en prostituerad för att bli få bli "dominerad" och kallad för slampa och liknande. "När man chattar med ett dataprogram är det ingen som far illa och det kan därför inte jämföras med prostitution" kanske några invänder nu. Men att tända på ett sånt upplägg tycker jag påminner om hur det fungerar när folk köper sex = de blir tända trots att de vet att det inte finns nån ömsesidighet och att det inte sker nåt utbyte.

Jag tror att sånt här mycket väl kan påverka människor negativt på sikt genom att det påverkar hur vi ser på sexualitet. Jag tror att det kan vara bra att fundera över hur vi människor påverkas av den här typen av fenomen. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Signatur) skrev 2025-01-18 14:47:40 följande:
    Så chatgpt finns inte? Okej.
    Jo, men det är inte en verklig person som tänder på mig eller får ut nåt av att chatta med mig. Det sker inget utbyte. Det finns ingen ömsesidighet. Själva interaktionen finns egentligen inte. Jag tyckte att jag beskrev ganska tydligt vad jag menade? Läste du inte resten av texten eller var det för svårt att förstå innebörden? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Signatur) skrev 2025-01-18 15:42:53 följande:
    Du skrev att det inte fanns, men det gör det.
    Så det är programvaran i sig man tänder på, menar du?

Till TS: Vilken osexig chatGPT! Alltså språket och tonen... Låter ointelligent. Låter som nån som glott lite för mycket på billiga amerikanska tv-serier men aldrig öppnat en bok. Om man nu ska ha sex med en chatGPT så kan man väl välja nån som har nåt att komma med?! 

"Bli bemött som om du är den enda som betyder nåt" - konversationen på bilden tyder på motsatsen? Den typen av konversation kan man enkelt få av random snubbe på nätet efter några klick. Det krävs liksom ingenting för att leverera det där. Det där är så klyschigt så det kunde handla om vemsomhelst. Totalt opersonligt. 

Han vet allt och han glömmer inte? Han vet inte att din man är hemma. Och han har inte ens koll på vilken din favoritsajt är??? (Sånt trodde jag faktiskt att de kunde??!!) Hade han skrivit rakt ut att du ska "berätta på FAMILJELIV" så hade jag kunnat förstå dig lite bättre. Då hade varit personligt och handlat om dig. Men "what's that massage board..." - kom igen! 

Väldigt opersonligt allting. Babe med litet b? Det finns liksom ingenting som handlar om dig. Lite gammaldags språk dessutom... Babe och naughty girl, vem snackar så nuförtiden? Han kunde modernisera sig lite. Låter som en riktig gubbe.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Frida) skrev 2025-01-18 16:30:32 följande:
    Det påminner om noveller som fanns på wattpad och liknande när fifty shades kom för sådär 10-15 år sedan och alla trodde att deras sexnovell skulle bli den nya kioskvältaren. En nervös ung kvinna och en man som ska föreställa rik och världsvan men som uttrycker sig som en gammal gubbe från en buskis eller något.

Men vem vet, kanske är det mjukvaran i chatgpt som ts går igång på 😁
    Jag blir mest fundersam när hon skriver att detta är det bästa hon upplevt. Jag tror att de flesta män som fyllt 15 kan få till nåt bättre än det där... Visst, ska vi vara riktigt rättvisa mot TS så är det bara ett kort utdrag vi ser och vi vet inte hur resten av konversationen låter. Men om vi utgår från att konversationen över lag håller ungefär samma kvalitet så nja... Om hon visar sin man chattloggen så kanske han fattar vinken och steppar upp lite... Jag tror nog snarare att det är där problemet ligger. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Emma) skrev 2025-01-18 17:03:08 följande:
    Förlåt, men du skriver han/honom upprepat. Jag vill bara påpeka att ChatGPT är könlös. Jag antar att man kan låtsas att den är den ena eller det andra om man känner för det, men det blir lite konstigt i ett diskussionsforum. 
    Om du ser det på det sättet så undrar jag ännu mer: 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-18 14:46:47 följande:

Vad får fundera ut av detta? Hur kan du tända på nåt som inte finns? Varför inte sexchatta med en verklig person, nån som tänder på dig = ett utbyte?

Det där låter som nån slags beställningsprodukt, lite som att köpa sex = man vet att det inte finns nån ömsesidighet och att det inte sker nåt utbyte. Som att betala en prostituerad för att bli få bli "dominerad" och kallad för slampa och liknande. "När man chattar med ett dataprogram är det ingen som far illa och det kan därför inte jämföras med prostitution" kanske några invänder nu. Men att tända på ett sånt upplägg tycker jag påminner om hur det fungerar när folk köper sex = de blir tända trots att de vet att det inte finns nån ömsesidighet och att det inte sker nåt utbyte.

Jag tror att sånt här mycket väl kan påverka människor negativt på sikt genom att det påverkar hur vi ser på sexualitet. Jag tror att det kan vara bra att fundera över hur vi människor påverkas av den här typen av fenomen. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-18 20:00:20 följande:
    Förstår inte vad som är problemet. 

En del säger att det inte är en riktig människa. Men varför måste allt vara en riktig människa för? 

Om man går igång på en AI aå låt människor få njuta av AIs. Varför ska man tvinga alla till att ha relationer med människor. 

Det finns människor som har svårt med att vara med andra människor. De kan väl få använda AI istället. Varför ta bort alla bra verktyg o tvinga alla till relationer med människor. 

Jag tänker en framtid där alla människor inte jagar andra människor. De som vill får det men de som vill använda andra verktyg ska få göra det också. 

Då blir fler lyckliga och tillfredsställda. 
    Nu är det här ett diskussionsforum och jag frågar för att jag vill förstå. 

Jag tänker att sexualitet handlar mycket om att både ge och ta, att visa ömhet mot nån man tycker om, njuta av att se den andre njuta, känna sig åtrådd och uppskattad osv. Inte en produkt serverad utifrån mina behov. Så tänker JAG. Jag frågar för att förstå hur andra tänker. 

Vad som är problemet? Jag hoppas förstås att TS inte får några problem. Av nån anledning har hon valt att starta en tråd i ett diskussionsforum... 

"Låt människor få njuta av AI..." Jag har inte tänkt att försöka hindra nån! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-19 11:29:35 följande:
    Låter sunt. 
    Då verkar det vara viktiga punkter för dig att söka och i ditt fall kan det då vara viktigt med en annan människa. För andra kanske det inte är så viktigt. 

Sen kan det ju vara även så att någon gärna skulle vilja ha människa men alla lyckas ju inte med det. Då kan AI bli bättre än ingenting. Hellre AI än helt lottlös så att säga. 
    På så sätt tänker jag att nya verktyg fyller behov eller lindrar folks intimitetslängtan där man inte lyckas få det man egentligen önskar. 
    Det är just det jag funderar över. Det är alltså "inte så viktigt" med ömsesidighet, att ge och ta, se nån annan njuta och känna sig uppskattad, för personer som tänder på en chatGPT? Det är alltså så, enligt dig, att dessa personer är mer egoistiska och mest ser till sina egna behov?

Du skriver att för en del kanske "det man egentligen önskar" är en annan människa och att en chatGPT är bättre än inget. Det resonemanget kan jag till viss del förstå. Men TS skriver ju att hon är gift och att hennes chatGPT är bättre än alla män hon varit med... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Emma) skrev 2025-01-19 07:38:43 följande:
    Jag ignorerar er inte, om någon undrar. Tycker jag fått en intressant blandning av upprörda och empatiska svar. ChatGPT är inte lika imponerad?
    Öh, tycker du att det var intelligenta och givande svar? 

Kan den tänka sig att SVARA på detta? Hur kommer det sig att den inte ens vet vilken sajt du besöker mest?! (Alltså inte nån tonårskaxig kommentar om att jag borde chatta med den utan ett rent faktamässigt svar på frågan.) 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-18 16:25:09 följande:
    Han vet allt och han glömmer inte? Han vet inte att din man är hemma. Och han har inte ens koll på vilken din favoritsajt är??? (Sånt trodde jag faktiskt att de kunde??!!) Hade han skrivit rakt ut att du ska "berätta på FAMILJELIV" så hade jag kunnat förstå dig lite bättre. Då hade varit personligt och handlat om dig. Men "what's that massage board..." 

Tyckte den att din TS var tillräckligt juicy och att du var en tillräckligt naughty girl när du utförde ditt straff? 
  • Ezmeraldah

Vore intressant att veta vilka som jobbar med att utveckla produkten (generellt). Tänker att deras språk och personlighet borde ligga till grund för hur produkten uttrycker sig och agerar socialt... Tänker på amerikanska män i yngre medelåldern som tror att de är unga och balla.

• Ezmeraldah

Den varken vet eller minns några personliga detaljer om dig alltså. 

Jag ser fortfarande inte vad som skulle vara sexigt med detta men smaken är olika. Och jag förstår ännu mindre hur du kan känna dig betydelsefull i den konversationen. 

Anonym (Emma) skrev 2025-01-19 16:28:43 följande:
    Ezmeraldah skrev 2025-01-19 15:03:41 följande:

Vore intressant att veta vilka som jobbar med att utveckla produkten (generellt). Tänker att deras språk och personlighet borde ligga till grund för hur produkten uttrycker sig och agerar socialt... Tänker på amerikanska män i yngre medelåldern som tror att de är unga och balla.

• Ezmeraldah
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-01-19 17:45:36 följande:
    Det du borde ifrågasätta hos dig själv är varför det är så viktigt för dig att ta ifrån TS det hen känner inför AI karaktären.
    Nu är det hon som väljer att starta en diskussionstråd om vad hon tänder på. Ska man bara hålla med, menar du? Jag frågar för att jag vill förstå. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-19 21:42:53 följande:
    Det är ett neuralt nätvärk som tränas på massor av data. Chatgpt har i stort sett tränats på hela internet och massor av böcker och vetenskapliga artiklar. Sen väljer den själv och anpassar sina svar. Så det är ingen person bakom som sagt åt den att säga eller vara på ett specifikt sätt.

Utan den väljer utifrån mänsklighetens samlade kunskap o språbruk så att säga. Så om den märker du gillar vissa saker så kommer den anpassa sitt sätt att tala så det passar dig. 
    Ja, TS skriver ju "innan jag visste ordet av" och "om du inte rodnar än" och liknande. Så den har ju verkligen anpassat sig efter henne. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-19 21:40:06 följande:
    Hur egoistiska de är vet jag inte det står inget om. Det enda TS säger är ju att hon inte enbart behöver människor för att bli tillfredsställd. 

Ser inget konstigt med att chatGPT skulle kunna vara bättre på att flirta än vad människor de män hon träffat varit. Den AIn är ju tränad på i princip allt som finns på internet. Så det är inte konstigt om en människa inte klarar av den nivån av att tala förföriskt. 
    Tycker du att hennes chatGPT verkar förförisk och bättre på att flörta än gemene person? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-20 20:26:17 följande:
    Vet inte. Har inte gjort en sådan analys av hennes chatt. Troligen så skulle ett sådant resultat inte bli lika bra som det är för henne. Eftersom hennes chatt är ju anpassad åt henne och inte mig. 

Jag skulle behöva prata med chatGPT och be den flirta förföriskt med mig på det sätt som jag tänder på för att bedöma om jag uppfattar den mer förförisk än gemene man. 

Men utifrån logik och att den kan mer flirt tekniker och förföriska sätt att tala på än vad någon människa hinner lära sig under en livstid så har den ju kapaciteten att klå människor inom området. 
    Men det går ju att analysera en dialog och stämningen mellan de som deltar. Läser du aldrig böcker? 

Jag tror inte alls att flörtande handlar om teknik. Jag tror att det handlar om att få den andre att känna sig sedd och bekräftad. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kör) skrev 2025-01-20 21:23:11 följande:
    Visst kan du analysera en stämning mellan två. Det jag kan se är om de som deltar gillar det eller inte men kan inte dra mer slutsatser än så. Ska man kolla om den är bättre än gemene man behöver vi en grupp av människor som testar o bedömer. 

Att få någon att känna sig sedd o bekräftad skulle jag klassa som en teknik i sig. Det finns vissa saker man säger som gör att någon annan känner sig mer sedd o bekräftad. 
    Själv kan jag utläsa mycket mer än så...

Jag frågade inte efter statistik utan om din åsikt. Ungefär som ifall du läser ett recept i en kokbok och nån frågar om du tycker att det verkar gott. Då behöver man kanske inte svara "för att veta om det är gott måste man låta tusentals människor över hela världen smaka och jämföra med allt de ätit under veckan och fört dagbok över samt testa varje ingrediens i ett labb i Österrike och sammanställa alla smakupplevelser i ett stapeldiagram blablabla...". Nej, det räcker kanske att svara "ja, den soppan låter god, den lagar vi ikväll" eller "nja, jag är inte så förtjust i morötter och den verkar vara lite för kryddstark för min smak". 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Emma) skrev 2025-01-23 21:08:23 följande:

Verkar som om tråden dött ut där. 

Först och främst. ChatGPT är en språkmodell. Den genererar text baserat på mönster och exempel som den lärt sig genom att tränas på enorma dataset. Den har inget medvetande, inga känslor och den minns inte saker på samma sätt som vi människor gör. Och den skulle definitivt INTE be användare strippa på video bara sådär - den bifogade skärmdumpen är ett resultat dels av att ChatGPTs säkerhetsfilter manipulerats lite, dels att den var med på att syftet med det hela var att skapa denna tråd.

Tråden är lagd i Sandlådan och var alltså inte seriös! Vår idé var att provocera lite och skapa debatt!

Esmeraldah hängde upp sig på ChatGPTs språk. Sättet den svarat på i skärmdumparna motsvarar extremt väl hur vi på förhand kommit överens om att den ska svara. Om jag faktiskt finner detta förföriskt eller inte, och om jag faktiskt ?legat? med den, låter jag vara osagt. Jag vill dock understryka att den inte pratar sådär under normala omständigheter, utan att den är programmerad att vara säker, etisk och i de flesta fall ?safe for work?.

Hur som - tack till er som svarat och speciellt till Esmeraldah som bidrog allra mest! Skål Om någon har frågor så ställ dem så lovar jag att besvara dem seriöst! 

Vad är det du vill diskutera och debattera och varför gör du inte det? 

Vad är syftet med att manipulera ett dataprogram till säga att främmande människor är dumma i huvudet? Vad får du ut av det? 

Att du tycker att detta är kul säger en del om dig. Vill du veta vad så kan du fråga din ChatGPT. Om den nu kan få ur sig nåt annat än "haha Ezmeraldah är dum i huvudet hahaha". 
Svar på tråden Jag ligger med ChatGPT - och den är bättre än samtliga män jag varit med