• Hanna Sol

Vaccinerar ni er med BF sommar 2025?

Hej,

Jag har precis passerat tiden för när man inte ska ta vaccin såsom influensa och kikhosta och sitter och funderar kring om jag nu ska boka tid för att ta dem. Bakgrunden till att jag tvekar är för att jag hade influensa A i januari 2024 (testade mig) samt att det känns som att toppen av influensa är just nu. Många har varit sjuka på jobb etc. Jag funderar också kring hur mycket kikhosta det är under sommaren. Efter 3 månader får ju bebisen sin egna spruta. Kanske tänker jag galet.

Hur tänker ni andra som har BF sommar 2025? Samt, har ni/ska ni ta vaccin mot både influensa och kikhosta?

• Svar på tråden Vaccinerar ni er med BF sommar 2025?
  • Anonym (Summer)

Jag kommer inte vaccinera mig för influensa och covid, kommer knappt vara säsong för det när jag kommit upp i veckorna när man får ta dom vaccinen. Däremot kommer jag ta för kikhosta så det går över till bebisen, men jag är för vaccin och tycker man ska ta. 

• Anonym (TP)

Rådgör med läkare eller ring 1177, vissa vaccin är viktiga att ta som gravid. 

• Anonym (MMM)

Har vaccinerat mig mot både influensa och Covid, och har bokat vaccin för kikhosta i veckan Glad Är i vecka 19. Kikhosta kändes självklart, de andra var Jag lite osäker på om det kändes ?onödigt? men tog ändå.

• Amandaxxx

Jag vaccinerade mig mot covid och influensa idag. Jag är i vecka 13. Men det är gränsfall att man behöver vaccinera sig mot influensa nu. Men eftersom att barnmorskan rekommenderade vaccin så vaccinerade jag mig. 

Svar på tråden Vaccinerar ni er med BF sommar 2025?