Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Jag är genuint olycklig

Är du ute och träffar kompisar, tränar osv eller sitter du mest hemma i lägenheten?

• Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 23:01:29 följande:
    Haha, det var riktat till ts.  Personligen skulle jag aldrig träffa en ful kvinna med extra kilon.  
    Missta inte negativism med realism...
    Vad menar du med att det var riktat till ts? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 00:11:02 följande:
    Min rekommendation att träffa en ful och fet kvinna var till ts för att det ger honom en större chans.   
    Ja om han själv är ful och fet så är det väl det enda rimliga.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:28:47 följande:
    TS är feminin, liten och spinkig. Inte en kvinnas första val precis.
    Ser man feminin ut om man inte har ett brett käkparti som man?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:33:30 följande:
    Inte sant? TS är 40 år och har ännu inte fått fisk i håven.

Alla kvinnor har inte alls olika smak. Jag är ful och får nöja mig med mindre attraktiva män än vackra kvinnor behöver. Då räknar jag in fler saker än utseende som attraktiva.

Jag är själv charmig och trevlig med en lättsam syn på livet och har viss självdistans, men är en kvinna ful så får en nöja sig med det en får. Inte ens jag skulle välja TS eftersom att han låter dötrist. Kanske om jag vore fetare att jag skulle ge honom en chans att bättra sig lite.
    Du och ts borde träffas och gå på dejt. Ni har samma syn på er själva och har svårt att få någon.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:33:54 följande:
    TS egna ord.
    Vad tycker du som tjej?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:49:57 följande:
    Om käkpartier? Vi kan starta en tråd om det.

Jag tar en så attraktiv man jag kan få, eftersom att jag nu vill ha en kille vid min sida. 

40 år och aldrig varit med en tjej gör att jag undrar vad som är fel. Det kan knappast bara vara utseendet, och det är det inte heller i TS fall.

Är en man feminin, kort, har medioker intelligens, mediokert jobb, saknar driv och startar trådar på FL om att han ligger och gråter: då måste han åtminstone ha lite självdistans och humor. Jag har åtminstone 40 kg kvar till att acceptera annat, men det finns fetare kvinnor än jag.
    Jag ville bara veta om du tycker att män som inte har ett brett käkparti ser feminina ut men du svarar inte på frågan och börjar svamla om en massa annat och om dig själv istället.
    Om det är så att ni tjejer har så starka åsikter om killars utseende så ör det inte så konstigt att ts inte får någon tjej. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 01:01:04 följande:
    Tjejer har åsikter om killars utseende, ja.

Har TS försökt få hem en riktigt ful och fet tjej någon gång? Antagligen inte.
    Du skriver om ful och fet i varje inlägg men svarar fortfarande inte på min fråga. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 01:21:46 följande:
    Klart att ett smalt käkparti är feminint, men nu var det inte ens så att käkpartiet var TS enda problem med utseendet.

En kvinna kan ju vara jättesnygg, men är en inte flata tänder en inte på henne för det. TS behöver jobba med det han har och sänka kraven till sin nivå. Tänk, ful och fet, kanske även hårig!
    Vilka var hans andra problem?
  • Anonym (M)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 00:06:21 följande:

Sätt en tid till vårdcentralen och be om en remiss till psykolog. Tror du behöver bolla med någon som kan stötta dig mer än oss här på forumet. Du behöver nog någon som kan ge dig redskap, insikt och kunskap till att bygga upp din självkänsla. Och som kan hålla din hand på vägen mot att hitta din partner. 

Man träffar inte en psykolog för att man har svårt få tjejer om det inte finns psykisk ohälsa. Problemet är alla appar som gör det omöjligt att träffa någon om man inte är snygg välutbildad och framgångsrik. Är du dessutom introvert så är det kört.
  • Anonym (M)
    ViaLisa91 skrev 2025-01-19 09:33:11 följande:

Självömkande män är det osexigaste som finns. Lägg på några lager kvinnoförakt och ett allmänt unken syn på människor så förstår jag varför du aldrig varit i en relation.

När ha ts uttryckt en unken syn på människor och kvinnoförakt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 11:23:35 följande:

Ts, har du testat att swipa på alla asiatiska tjejer som dyker upp på Tinder ?   Där har du nog chans att träffa en smal petite flickvän.

Är asiatiska tjejer lättare att få?
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 11:46:41 följande:
    Ingen aning.  Jag matchar iaf alltid med unga, söta, smala, asiatiska tjejer när de dyker upp.  Det får mig att tro att de är mycket lättare.  
    Framförallt är de i mycket bättre form än svenska kvinnor där de flesta är överviktiga. Men då måste man vara beredd att dejta på andra sidan jordklotet också och dete inte jag.  Ju äldre man blir desto svårare att hitta en kvinna som ser bra ut och är slank.  Många tycker det är lättare att träffa någon ju äldre man blir men jag skulle säga att det är sjukt mycket svårare.  Jag har haft ett par förhållanden när jag var yngre men nu är det nästan omöjligt. 
    Jag gillar inte riktigt det asiatiska utseendet men hört att dom gör allt för sina killar. Har du dejtat någon asiatisk tjej?
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 12:17:11 följande:
    Nej, aldrig. Jag är inte heller så förtjust i det asiatiska utseendet.  Men de har iaf mycket mindre övervikt där än i Sverige.
    Ja de brukar vara smala och ser oftast yngre ut och brukar vara välutbildade vilket jag tycker är viktigare än utseendet. Men jag har aldrig ens tänkt tanken på asiatiska tjejer eftersom utseendet inte tilltalar mig men man borde kanske ge det en chans. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kvinnor löser inte det) skrev 2025-01-19 13:21:30 följande:

Den här typen av män, har ofta samma problematik. Och varför de tror att just en kvinna ska lösa deras mående förstår jag inte. 

Du måste själv må bra först, innan du inleder något. On du sätter allt du har och ditt mående på en kvinna. Kommer de sluta i katastrof. Ingen vill agera livboj.  Ditt problem är djupare än att enbart hitta en kvinna.

Fråga dig själv, vad händer om det skär sig med eventuell kvinna och du blir ensam igen?

Allt för många människor hänger upp sig för mycket på att förhållanden är räddningen. Förhållanden kan vara väldigt svåra de med. Du kommer inte alltid vara lycklig 24/7.  Och det är ett konstant jobb i sig självt. För att få det att fungera.

Om du inte ens kan få ditt mående att fungera, hur ska du få en relation att fungera?

Problemet är att han inte har en tjej och har svårt att få tjejer. Måste man ha psykisk ohälsa pga det eller va menar du? Han kanske inte har några problem att va ensam men om man varit det länge så är det väl inget fel att längta efter att träffa nån? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kvinnor löser inte det) skrev 2025-01-19 13:24:24 följande:
     Erat problem är också eran kvinnosyn. Det är alltså inte konstigt att ni är ensamma. Män med import fruar har dålig kvinnosyn. Dessa stackars kvinnor är i en utsatt situation så det är inte konstigt. Det vill ha pengar och ett visum.
    Vem har nämnt import? Man kan väl träffa en asiatisk tjej i Sverige 
Svar på tråden Jag är genuint olycklig