Inlägg från: Anonya |Visa alla inlägg
  • Anonya

Jag behöver råd om min relation

Anonym (babydoll) skrev 2025-01-19 20:45:42 följande:

Om ni hade varit med om otrohet. Om ni mot förmodan skulle förlåta. Vad skulle ni kräva av den andra?

Din situation är annorlunda än för de flesta med otrohet. Det är annorlunda om man har ett långt förhållande och den ena är otrogen. För er har det liksom aldrig hunnit bli något stabilt att falla tillbaka på. Med tanke på att ni varit tillsammans så kort tid, att din partner redan varit otrogen flera gånger (måste inte vara sex/samlag för det) och att de måste ha kontakt i fortsättningen iom dottern - ja, jag ser ingen framtid för er. När man är några månader in i ett nytt förhållande ska man inte se någon annan än den personen, inte strula med sitt ex, umgås en hel vecka och kramas och pussas. Att din partner inte heller velat svara på vad hon tycker är otrohet och liknande gör det ännu värre. 

Du älskar henne och då är det tufft att bryta upp, men fortsätter är det enda som händer att du får leva med sorgen och osäkerheten längre tid och det är svårare att göra slut. Risken är också att du blir van vid att behandlas dåligt. Har du kanske till och med sådana erfarenheter från förut? Jag tror inte de flesta skulle fortsatt sin nya relation i din situation.

Du kan också fundera på om det var en god vän till dig eller en familjemedlem som var i din situation - vad hade du då rått henne eller honom? Knappast att fortsätta relationen.

Lycka till!

Svar på tråden Jag behöver råd om min relation