• Anonym (babydoll)

Jag behöver råd om min relation

ag träffade min partner i augusti, och hon berättade att hon nyligen gjort slut med sitt ex. Några månader senare reste hon till honom med deras dotter och bodde där en vecka. Under resan hörde jag knappt av henne, och efteråt var det dottern som berättade att "mamma och pappa brukar pussas och kramas." 
    Jag la just då ingen vikt vid det. 

Senare reste hon igen för att hämta dottern och bodde då med exet på ett spahotell. När jag frågade om något hände blev hon defensiv och undvek att svara tydligt. När jag undrade vad dottern sagt så erkänner hon med att säga att dom inte haft sex men däremot pussar och kramar. 

När jag häromdagen tog upp frågan om vad hon anser vara otrohet, tyckte hon att jag skulle sluta prata om det. Hon kunde inte ge ett rakt svar om pussar, kramar eller hångel och sa att jag var arg och orättvis.

Det jag söker i en relation är respekt och tillit. Jag har inga problem med att hon träffar sitt ex för dotterns skull, men att de sover ihop eller är fysiska går över min gräns. Jag har nu bett om en paus för att reflektera. Jag älskar henne, men jag känner mig ofta osäker och undrar om detta är hållbart. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag behöver råd om min relation
  • Anonym (Inte ok)

Det är klart som korvspad att det inte är okej, hade aldrig återfått fortroendet efter en sådan händelse. Och nu har varit tillsammans i typ 6 månader, ni borde bara ha ögonon för varandra i minst ett år till. Ok om ni hade varit tillsammans i 20 år, och tar varandra för givet, och någon gör ett snedsteg.. 

• Anonym (Kim)

Vad bra att du kommit till insikt och går vidare. Var glad att du upptäckte det så tidigt i relationen och inte hunnit investera ännu mer. Låt hon leka lyckliga familjen med sitt ex/barnens far. De är långt ifrån färdiga med varandra. 

• Ascendere

Om du tror dig klara av det, vilket det inte låter som, degradera henne till KK medans du letar vidare.
    Annars dumpa.
    Det är inte en seriös relation från hennes sida och kommer inte att bli det heller. 

• Anonym (babydoll)

Jag har själv ett barn med mitt ex. Vi har också åkt iväg och bott på hotell. Men då var relationen avslutad och jag var singel. Det hände inget och vi är enbart vänner. Efter vår skilsmässa hände inget. 

Men jag kan ändå förstå om det inte är uppklarat men då kunde hon sagt det. Efter de har distans och inte träffats och kanske behöver reda ut sina roller kring sitt barn. Men att då pussas och kramas. sova i samma säng, och att senare ta in på SPA hotell med romatisk undertext med ursäkten att det är för sin dotter.  

Ja jag fattar att det kan låta naivt med att be om en förklaring eller ursäkt eller att visa ånger eller förståelse. 

Jag är naiv. Kanske toffel.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 09:55:07 följande:

Jag har själv ett barn med mitt ex. Vi har också åkt iväg och bott på hotell. Men då var relationen avslutad och jag var singel. Det hände inget och vi är enbart vänner. Efter vår skilsmässa hände inget. 

Men jag kan ändå förstå om det inte är uppklarat men då kunde hon sagt det. Efter de har distans och inte träffats och kanske behöver reda ut sina roller kring sitt barn. Men att då pussas och kramas. sova i samma säng, och att senare ta in på SPA hotell med romatisk undertext med ursäkten att det är för sin dotter.  

Ja jag fattar att det kan låta naivt med att be om en förklaring eller ursäkt eller att visa ånger eller förståelse. 

Jag är naiv. Kanske toffel.

Du kommer aldrig kunna förvänta dig sanning från någon som ser otrohet som något självklart.  Hon har ljugit för dig från dag 1 och kommer fortsätta med det. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-20 10:03:01 följande:
    Du kommer aldrig kunna förvänta dig sanning från någon som ser otrohet som något självklart.  Hon har ljugit för dig från dag 1 och kommer fortsätta med det. 

Hon ser nog inte otrohet som något självklart. jag tror hon däremot inte såg linjen mellan mig och sitt ex. 

hon ursäktar sig med att de hade ett förhållande i nästan tio år. Och antagligen att uppbrottet gick snabbt till mig plus att de sen sågs. 

vet inte vad jag ska säga. Vill bara klippa Av men måste få lite grejer som är hos henne. 

• Anonym (Virablåtira)
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 12:04:48 följande:

Hon ser nog inte otrohet som något självklart. jag tror hon däremot inte såg linjen mellan mig och sitt ex. 

hon ursäktar sig med att de hade ett förhållande i nästan tio år. Och antagligen att uppbrottet gick snabbt till mig plus att de sen sågs. 

vet inte vad jag ska säga. Vill bara klippa Av men måste få lite grejer som är hos henne. 

Inga problem! De där sakerna hämtar du snabbt och lätt och sedan kan du kapa. För det är väl inte så att de där grejerna är en ursäkt inför dig själv att stanna kvar och ta ännu mera skit från det här bottennappet till ?partner??
  • Anonym (Virablåtira)
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 12:04:48 följande:

Ser hon inte linjen mellan dig och hennes ex så bör hon söka professionell vård. Det låter inte sunt att mixa ihop två olika personer till en i sin fantasivärld på det där sättet. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Virablåtira) skrev 2025-01-20 12:43:31 följande:
    Ser hon inte linjen mellan dig och hennes ex så bör hon söka professionell vård. Det låter inte sunt att mixa ihop två olika personer till en i sin fantasivärld på det där sättet. 

Haha jag menar inte så. Menar mer att hon antagligen inte helt såg det som otrohet. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Virablåtira) skrev 2025-01-20 12:43:31 följande:
    Eller att gränsen mellan att vara ihop med exet och bli ihop med mig var en tunn linje. De var helt enkelt inte klara med varandra. 
Svar på tråden Jag behöver råd om min relation