• Anonym (Varför)

Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)

På den senaste tiden har jag läst mycket ?hat? mot vänstern. Det är vänster- pöbeln, patrask osv.
    Varför är högerväljare så hatiska mot vänsterväljare? Varför måste folk få allt att handla om politik. 

Om man ber folk att visa respekt för anhöriga till någon avliden, är man vänstervriden. 

Om man inte tycker att någon gör ett bra arbete, så är man vänsterpatrask.
    Om man inte har samma åsikt som någon annan, så är man vänsterslödder.
    Jag blir bara så ledsen att folk hela tiden måste trycka ner andra. Jag tycker även att folk är lite dumma i huvudet, när man använder politik för att trycka ner människor.
    Jag har även upplevelsen av att det är mest personer som röstar åt höger, som behöver använda dessa ord som någon slags kränkning.
    Nu tänker säkert någon ?En vänster som gnäller?. 

Det finns inget parti som är ärligt eller håller det som har lovats fullt ut, så jag är verken eller.

• Svar på tråden Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)
  • Anonym (Mx)
    Tyra myra skrev 2025-01-20 20:15:53 följande:

Vad är det här för diskussion egentligen?

Vet skribenterna var skiljelinjerna går mellan höger och vänster? Förlåt men jag underar.  

Är den Svenska högern = Den Europeiska högern? eller Amerikanska högern?

Är den Svenska vänstern = Den Europeiska vänstern eller ...  Någon Amerikansk vänster finns knappast att jämföra med

Det verkar på mig som om många helt tappat den politiska kompassen och glömt bort att det handlar om ideer och ideologier. Det handlar om vilket samhälle vi vill leva i och i slutändan vår syn på oss själva.

Det handlar inte om ideer och ideologier som det gjorde förr. Nu handlar det om att ta och behålla makten genom barnsliga debatter där man trycker ner varandra, kappvändare, fjäska för vissa väljargrupper, att vara klanderfri så att ingen kan använda det emot en etc
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Klara) skrev 2025-01-21 19:37:56 följande:

Men snälla, har du levt under en sten de senaste 20 åren? Vänstern hatar på högern konstant. De är experter på det. 

Jag har väl gjort det. Om jag kollar i kommentarsfältet på FB så är allt vänsterns fel just nu. Vi får väl se om det vänder om vänstern sätts till makten. Så som det ser ut i kommentarsfält nu, om vänsterns alla fel, har jag inte sett om högern. 
  • OlleSQ
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-21 18:08:43 följande:
    Naturligtvis såg jag det inlägget. Jag såg det lika snabbt som övriga.
    Så bland det första som händer i din tråd är hat från vänstersidan och du noterar det. När skall det klicka till för dig?
  • Anonym (Torv)
    Tyra myra skrev 2025-01-21 19:55:33 följande:

Att hat föder hat är vi väl alla överens om

Varför vill ni hata?  

Hat är det mest inte konstruktivt och gynnar ingen, så varför hata? 

En del personer klarar inte av att diskutera och vet inte vad en diskussion är för något. Man vägrar diskutera med en person som inte delar ens åsInter och det blir bara pajkastning. 
  • Anonym (Gone)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-21 20:59:54 följande:
    Jag har väl gjort det. Om jag kollar i kommentarsfältet på FB så är allt vänsterns fel just nu. Vi får väl se om det vänder om vänstern sätts till makten. Så som det ser ut i kommentarsfält nu, om vänsterns alla fel, har jag inte sett om högern. 
    Vilket kommentarsfält är det du tittar på?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Gone) skrev 2025-01-22 10:00:17 följande:
    Vilket kommentarsfält är det du tittar på?
    Om du läser hela inlägget så ser det att det är FB. Oftast kommentarsfält på nyhetssidor.
  • Anonym (Varför)
    OlleSQ skrev 2025-01-22 07:47:08 följande:
    Så bland det första som händer i din tråd är hat från vänstersidan och du noterar det. När skall det klicka till för dig?

EN person skriver negativt om högern och det ska vara ett bevis på att vänster är värre än höger. Wow! Att jag inte tänkte på det. 

• Anonym (Gone)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-22 16:13:14 följande:
    Om du läser hela inlägget så ser det att det är FB. Oftast kommentarsfält på nyhetssidor.
    Eh ja... Det förstod jag 🙄 Men fb är ganska stort, eller hur? Då kan det ju vara bra att veta vilken sorts kommentarsfält du syftar på. Är det Sverigedemokraternas senaste inlägg eller gamla Lennart från Sölvesborgs personliga utläggning om vänstern eller Turning Point USA eller Aftonbladets krönikor eller Gudrun Schymans personliga konto eller vad handlar det om... Det är ju relevant att veta vilka kommentarsfält du tittar på.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Gone) skrev 2025-01-22 16:42:51 följande:
    Eh ja... Det förstod jag 🙄 Men fb är ganska stort, eller hur? Då kan det ju vara bra att veta vilken sorts kommentarsfält du syftar på. Är det Sverigedemokraternas senaste inlägg eller gamla Lennart från Sölvesborgs personliga utläggning om vänstern eller Turning Point USA eller Aftonbladets krönikor eller Gudrun Schymans personliga konto eller vad handlar det om... Det är ju relevant att veta vilka kommentarsfält du tittar på.
    Aftonbladet, Expressen, TV4 och SVT 
  • Anonym (Gone)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-22 17:45:05 följande:
    Aftonbladet, Expressen, TV4 och SVT 
    Ok. Framförallt Aftonbladet och svt brukar ju anklagas för att vara vinklade till vänsterns fördel så då är det inte konstigt att hatiska människor tar varje tillfälle de kan att starta konflikt.
Svar på tråden Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)