• Anonym (Trött på livet)

Varför

Rynkar på näsanMin fru vill inte bli kelen, upphetsad, kåt eller liknande. Har frågat mig tusen gånger vad jag gjort för fel.....Vi pratat med min älskade frus bästa väninna sen barnsben. Hon duktig barnmorska med specialitet sexologi samt hennes man som är gynekolog. Vi kan prata om allt vilket vi gjort. Först trodde alla det berodde på hon blev gravid bara jag skakade kalsongerna. Hon alltid mått katastrofalt av graviditeterna aldrig kunnat använda någon form av hormoner för blivit katastrofalt dålig. Steriliserade mig utan någon bättring. 
    Får inte smeka henne, inte göra något som får henne vilja ha någon som helst form av sensuell erotik.
    Om jag har tur kan hon klappa på armen om jag ligger under täcket. Lika som jag brukade klappa min hund.Förvånad
    Hon säger att hon älskar mig, bara vill under? omständigheter bli påverkad på något sätt.
    Om Du tvunget kan ha sex så träffa en annan kvinna. Bara jag slipper veta något.

När man är 72 år är det inte så himla lätt att träffa en kvinna. Dels har aldrig varit otrogen tidigare under vårat 50+ åriga äktenskap.
    När man sen bor i en liten stad i Skåne där alla känner alla...

Känns som livet tog slut för 26? år så sedan på 5 veckor dog all lust till någon form av intimitet för henne. 
     Livet känns skit har inte någon lust leva längre. Om inte för våra barn och barnbarn skulle jag definitivt inte finnas idag. 

Ett barnbarn har redan mörka tankar ett av våra barn mår psykiskt uselt rädd de gör slut också om jag gör. Det tyvärr.....    

Önskar inte behöva vakna fler gånger...
  • Svar på tråden Varför
  • Mkay

Har du försökt prata med henne om detta - berättar hur du känner, att du saknar sex och närhet och frågat varför hon inte vill? Om inte så kanske det är dags att göra det? Det är det enda sättet ni kan komma vidare i denna frågan. 

• Anonym (Syster)

Även i din ålder så kan man absolut göra slut för att samlivet inte fungerar! Då menar jag inte ens bara sex, hon vill ju inte ens ha närhet! Och detta gör dig fruktansvärt olycklig. Hon är ok med att du träffar andra för att hon faktiskt skiter i dig. Hon vill bara ha bekvämligheten av en relation tills den dagen någon av er dör eller behöver bo någon annanstans.

Livet är för kort för att leva så här ts! Gå skilda vägar! Även om du aldrig mer är med en annan kvinna så är det en bättre slags ensamhet där du slipper kniven i hjärtat av vetskapen att den du levt ditt liv med inte vill ha med dig att göra! Du förtjänar bättre än så! Och det finns faktiskt möjligheten att du träffar någon annan, även om det är svårare när man är medelålder eller äldre, men det finns ändå hopp.

• Anonym (Oj)
    Mkay skrev 2025-01-20 07:19:07 följande:

Har du försökt prata med henne om detta - berättar hur du känner, att du saknar sex och närhet och frågat varför hon inte vill? Om inte så kanske det är dags att göra det? Det är det enda sättet ni kan komma vidare i denna frågan. 

Läser du inte hans trådstart innan du svarar? Stor ju tydligt att de pratat. 
  • Mkay
    Anonym (Oj) skrev 2025-01-20 09:34:17 följande:
    Läser du inte hans trådstart innan du svarar? Stor ju tydligt att de pratat. 
    Har du läst trådstarten? Det står bara att de pratat med hans frus bästa väninna som är barnmorska med inriktning sexologi. Min fråga är om han pratat med bara sin fru och framfört sina känslor kring detta på djupet. Han skriver att hon säger att han ska ha sex med någon annan så hon vet om att han vill ha sex, men har TS verkligen framfört alla sina tankar om detta, fått reda på hur hon känner, om det är något annat som gnager i deras förhållande/vardagsliv osv? Det känns som att de behöver prata om detta på djupet och bena ut allt i förhållandet då det kan finnas någon/några anledningar bakom att sexlusten inte finns där hos henne. Och är det så att det är rent fysiologiskt och inte finns något psykiskt bakom det så kan hon söka hjälp hos läkare för det. 
  • Anonym (A)

Det låter som om att du är deprimerad, kanske du skulle behöva prata med någon professionell. 

• Anonym (M)

Vad jobbigt det låter. Vad säger hon när du tagit upp det med henne? Även om ni är äldre så måste ni inte leva ihop för resten av livet bara för det. Om du har pratat med henne och inget hjälper o ingen förändring sker så är det kanske bättre o lämna. 

Svar på tråden Varför