Inlägg från: Anonym (Less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Less)

Kvinnor utan sexfantasier?

Ezmeraldah skrev 2025-01-30 18:25:45 följande:
    Jag vet inte? Det är ju just det jag undrar... 

Och vissa män ser sig som offer som inte hade nån aning om detta när de gifte sig med kvinnor som aldrig har varit intresserade av sex. De beklagar sig och tycker synd om sig själva och försöker rättfärdiga otrohet ibdiverse trådar. De kunde väl ha tänkt sig för innan de gifte sig. Alternativt skilja sig. Det är just detta jag inte förstår. Men det är kanske så att kvinnor som är ointresserade av sex har "lågt body count" (verkar vara viktigt...) och är "heliga och rena" i deras ögon och så tror de att dessa kvinnor helt plötsligt ska förvandlas till sexgudinnor när de har sex med just dem och deras fantastiska kukar. Eller nåt. Nån man kanske kan förklara hur han tänkte när han valde en sån kvinna. 

Nu har ju evolutionen gjort så att kvinnor oftast är kåta när de är nykära. 
    Mannen och oftast även kvinnan tror att det ska förbli så.
    Sedan när det gått några år, med kanske hus, barn och en djup kärlek, så kommer hennes verkliga sexdrift, eller brist på sexdrift fram. Då är man oftast så djupt sammanbundna och har ofta en djup kärlek och det är vääldigt svårt att lämna..
    Så man gör det män är bra på och fostrats till hela livet: Man biter ihop. Man biter ihop tills emaljen spricker..

• Anonym (Less)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-09 16:48:41 följande:
    Givetvis förståt jag allt det där. Men det finns många trådar där män skriver att deras fruar inte var intresserade av sex under nyförälskelsefasen heller. Det är de männen jag syftar på. Vilket du hade förstått om du läst vad du svarade på (jättebra tips inför framtiden som underlättar för alla på forumet, jättesnällt om du kan tänka dig att prova det). 
    Har, vad jag minns, aldrig sett en sådan tråd.
    Ursäkta så hemskt mycket att jag inte hade tid att skriva det i mitt förra inlägg, men jag tror att det är ganska ovanligt att det går till på det sätt du beskrev.
    I de fall det faktiskt gör det, så får man ta hänsyn till att kärleken ofta är blind, samt att man ofta tror och hoppas på det bästa: -Det går nog till sig..
    Sedan finns det väl vissa som är desperata också, de kan inte få allt: Glad och tacksam är bättre än inget liksom.
    Personligen skulle jag aldrig inleda en relation om det inte blev sex vid första lägliga tillfälle.
    Och för att återgå till TS ämne: OM jag fick veta att hon aldrig har sexfantasier, eller onanerar så vore det röd flagg!!
  • Anonym (Less)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-10 02:04:25 följande:
    Oavsett vilka trådar du sett - eller om jag fantiserat ihop dessa trådar - så svarade du på nåt helt annat än det jag skrev. Du hade uppenbarligen tid att skriva en lång rant om nåt helt annat. Så det är bra att du ber om ursäkt. Om du har ont om tid så läs först och svara på det som står så underlättar det för alls. 
    Kärleken är blind, ja, det är just det jag är ute efter. Tror och hoppas - ja, antagligen (big time!). Jag tyckte att det var intressant att lyfta varför män - som jag upplever det - ofta blir så kära i kvinnor som inte gillar sex. Jag tänker att det handlar om hora-madonna-komplex i kombination med förvrängd självbild. De vill ha en oskyldig och ren kvinna och tänker att de med sin storhet ska väcka hennes lust och förvandla oskuld till sexgudinna. Det är min teori. Du använder lite andra ord men du verkar inne på samma spår... Desperation och bättre än inget ja, så kan det naturligtvis också vara. Men då kanske man får stå sitt kast och man kanske inte behöver bli så förvånad över att sexlivet inte blomstrar... 

Kan du länka till en (1) sådan tråd som du säger är så vanlig? Alltså där en man medvetet valt en kvinna som inte    gillar sex, och sedan beklagat sig över detta.

• Anonym (Less)
    New Dawn skrev 2025-02-17 15:33:58 följande:
    Nu spelar det så klart ingen roll att du hade dissat mig, men jag undrar ändå... Varför är hennes personliga sexliv viktigt. 

Det kan ju vara så att hon onanerar och fantiserar, men inte vill ha sex med dig.

Jag varken onanerar eller fantiserar. Jag föredrar nämligen sex. Jag har förstått, här på familjeliv, att de flesta män tycker det är otroligt tråkigt.

Nu menade jag, som jag skrev ovanför där du citerade ifrån, att jag skulle vara väldigt tveksam till att inleda en relation med en kvinna som aldrig onanerar, eller fantiserar..
    Problemet är bara att sånt pratar man normalt inte om, framförallt innan man har en relation!

Orsaken är att jag själv har en jämn och stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavs yttre faktorer. Om man då har en längre relation med en kvinna som, efter att förälskelsefasen ebbat ut, bara har en lust som hela tiden måste väckas på något sätt, så är det upplagt för gnissel i relationen. 
    Sedan vill jag gärna att vi även ska se sex som en gemensam hobby, som vi kan planera och fantisera om.

• Anonym (Less)
    New Dawn skrev 2025-02-18 02:31:14 följande:
    Jag har också en jämn stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavsett yttre faktorer. Det har inget med onani eller fantasier att göra. Som sagt, jag har hellre sex. 

Men ja, ang det andra stycket om det är viktigt att "fantisera" tillsammans,, och ha sex som hobby (vad nu det innebär) är det ju viktigt att kvinnan har fantasier.
    Lite nyfiken bara, vad tex är det som du tänker dig att ni ska fantisera om? Är det typ att ha sex med andra, Bdsm eller liknade...? 
    Och hur tillfredsställer du den jämna, starka driften om du är singel?🤔 
    Naturligtvis har man ju hellre sex med en partner, men jag menade ju i det fall man inte har någon, eller man är ifrån varandra, eller inte i synk..
    Fantasier behöver inte vara annat än vardagssex: tex att på lördag vill jag att vi skaffar barnvakt. Men ännu roligare om man kan bygga upp en erotisk stämning typ: Vi tar båten till den där stranden där ingen kommer ..utom vi!
    Eller att gemensamt beställa och prova en sexleksak.
Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?