Har vi växt ifrån varandra?
Jag och min man har varit tillsammans i 13 år, har två barn som är mellan 7 och 12 år. Alltså det första redan efter ett år. Livet har rusat och jag upplever att vi har det bra på det stora hela. Men, min man har sagt att han behöver mer kärlek, intimitet och sex. Mer egentid med mig för att hålla relationen vid liv. Jag hör vad han säger men förmår mig inte att ta initiativ, för jag är nöjd med det vi har. Men jag märker att han är deppig och har nämt att vi behöver prata med någon. Det har varit han som typ alltid kommit med förslag och bokat restauranger, weekend mm. och jag först om han ledsnar och känner att det bara är han som försöker ?vårda?relationen på det sättet. Märker också att han inte alls försöker få mig i säng lika ofta som förut. Jag känner själv att suget efter sex inte alls finns där i samma utsträckning. om det är klimakteriet eller om jag helt enkelt inte känner något för honom vet jag inte. För mig är det inga problem. Men uppenbarligen för honom.
Låter det som att vi ?växt ifrån varandra? ? Är det det vi gjort eftersom vi har så olika uppfattning om hur vår relation är? Känner mig ledsen inombords för jag vill ju att han ska känna sig glad och lycklig.