Inlägg från: Anonym (Tallrik och gaffel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tallrik och gaffel)

Har vi växt ifrån varandra?

Även om du är i klimakteriet så är det inte en ursäkt för att slippa undan ansvar för relationen. Den består av så mycket annat än bara sex . 

Jag kan förstå din man då en relation också behöver intimitet utifrån att ni är man och kvinna. Att få vara vuxna, dejta, känna närhet, få prata om drömmar , få dela med sig av vad man längtar efter,  vad man vill i framtiden. Prata om annat än barnen. Kunna vara förtrogen. Den sortens intimitet.  Och på dig verkar det som att du vill undvika just det? 

Att vara en god förälder och ta sin del av hushållet är bara en liten del av ett förhållande. 

Hur visar du kärlek?  Vad definierar du som att ha ett bra förhållande?  

• Anonym (Tallrik och gaffel)
    Anonym (FrökenS) skrev 2025-01-20 12:40:01 följande:
    Ja han har pratat om familjerådgivning i kanske två år, men det blir liksom aldrig av. Jag tror att det är jobbigt att ta steget och boka en tid. Tror både han och jag är rädda för vad som ska komma fram och att vi blir osams. Hur ska vi kompromissa menar du? 
    Kompromissa handlar ju om vad ni två är villiga att ställa upp på för varandra som ett par tillsammans så ni kommer vidare i er kärleksrelation . Vad är du beredd på att ge honom? Vad kan han ge dig? Vad kan ni göra för uppoffringar för att rädda relationen? 
    Att han får umgås med vänner är ju bra men det kan ju också ses som ett sätt för dig att slippa undan honom och hans inviter ...

En kärleksrelation innehåller intimitet och sex också och inte bara vara förälder eller kompis. 
Svar på tråden Har vi växt ifrån varandra?