• mabs

Ozempic/Wegovy/Mounjaro

Hej, är det några fler som försöker gå ner i vikt med hjälp av läkemedel och vill följas åt? Jag har precis börjat med Mounjaro och ska gå ner 17 kg :)

• Svar på tråden Ozempic/Wegovy/Mounjaro
  • Hessolino

Hej! 
    Hur har det gått sedan du startade? Ska börja med Mounjaro men måste bli frisk först, ta prover, hämta ut...sen kan jag börja med det😅

• Anonym (135kg)

Jag ska ta min första spruta Mounjaro ikväll. Det ska bli spännande, jag har gått ner 30kg senaste 3 åren genom hård styrketräning (lagt på mig en hel del muskler också på vägen och är rätt muskulös nu innanför specket.

senaste året så har viktminskningen avtagit men träningen gått bra därför tänkte jag se om det går att boosta förbränningen, jag har svårt att hålla mig ifrån stora portioner (men äter nyttigt) och sött.

• Ginmicke

Jag har gått ner 23kg före hade jag Rybelsus men bytte mot ozempic men inget har hänt än. Har tagit 3 st sprutor så får kanske ge dom lite mera tid.

• Anonym (Hoppfull)

Hejsan!

Jag ville bara höra hur det gått för dig TS?

Jag tog själv min första spruta med wegovy igår, och känner ett rofyllt hopp och en tilltro till att jag ska lyckas smalna av den här gången. Jag väger ca 83 kg och har ingen specifik målvikt men vill börja med att gå ner till under 70 kg (som jag förr tyckte var JÄTTETJOCKT, men ribban sänktes obviously😆).

• Anonym (Motionär)

Ca 22 min på motionscykel, i naturen får man lägga på det dubbla är min erfarenhet. 

• Anonym (135kg)
    Anonym (135kg) skrev 2025-06-20 13:22:43 följande:

Jag ska ta min första spruta Mounjaro ikväll. Det ska bli spännande, jag har gått ner 30kg senaste 3 åren genom hård styrketräning (lagt på mig en hel del muskler också på vägen och är rätt muskulös nu innanför specket.

senaste året så har viktminskningen avtagit men träningen gått bra därför tänkte jag se om det går att boosta förbränningen, jag har svårt att hålla mig ifrån stora portioner (men äter nyttigt) och sött.

Jag har invägning på Lördag, men förra helgen hade jag gått ner 6kg på 3 veckor. Noll sug efter sött eller fett.
  • Anonym (.)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-07-08 11:23:06 följande:

Hejsan!

Jag ville bara höra hur det gått för dig TS?

Jag tog själv min första spruta med wegovy igår, och känner ett rofyllt hopp och en tilltro till att jag ska lyckas smalna av den här gången. Jag väger ca 83 kg och har ingen specifik målvikt men vill börja med att gå ner till under 70 kg (som jag förr tyckte var JÄTTETJOCKT, men ribban sänktes obviously😆).

Hur har ni gått tillväga för att få dessa mediciner utskrivna? Jag tänker att 83 kg är ju inte en vansinnig övervikt och trodde att sjukvården i dessa fall bara hänvisar till ändrad kost och motion.

Jag skulle vilja gå ned ca 15 kg för att må bra men hela min livssituation är för stressad för att kunna göra några stora förändringar. Försöker tänka på att inte överäta och tränar ett par ggr i veckan. Fixar inte mer i dagsläget. 

Håller tummarna för att allt går bra för dig och att du når din målvikt 
Svar på tråden Ozempic/Wegovy/Mounjaro