• Anonym (Lussan)

Kommer alltid fram till röstbrevlådan

Hej,

Jag har försökt nå en bekant till mig sedan nyår men jag kommer alltid fram till röstbrevlådan och att jag ska lämna ett meddelande efter tonen. Är jag blockerad eller har personen lagt mobilen på stör ej läge? Om en person är blockerad så piper det väl direkt? 

• Svar på tråden Kommer alltid fram till röstbrevlådan
  • Tremere

Har du inget annat sätt att få tag i personen? 
    Hälsa på, mail, via någon gemensam bekant? 
    Kan ju vara så att din bekant aktivt väljer att inte svara av någon anledning. 
    Jag hade en vän som slutade svara när hen gick in i väggen. 
    Orkade helt enkelt inte. 

• Anonym (Lussan)

Sant. Bekanta personen till mig går kanske igenom något.  Ska försöka med Mail. Det tänkte jag inte på. Men om man kommer fram till ringsignaler så är man inte blockerad? 

• Anonym (Lussan)

Jag kommer ju fram till röstbrevlådan om att jag ska lämna meddelande efter tonen. Då är jag väl inte blockerad? 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-20 17:04:36 följande:

Jag kommer ju fram till röstbrevlådan om att jag ska lämna meddelande efter tonen. Då är jag väl inte blockerad? 

Allt beror på vilken typ av mobil och abonnemang personen har. Högst troligt är du blockerad. 

Ett ex till mig har blockat mig då vi är osams och ringer jag dit kommer jag direkt till röstbrevlåda som du beskriver. 
  • Anonym (Lussan)

Kanske. Men samma person blockerade mig våren 2024 också men då kom upptagentonen fram. Nu kommer jag fram till röstbrevlådan om att lämna ett meddelande efter tonen. Personen har Android och samma mobil som när jag såg hen senast. 

• Tremere

Om personen blockat dig innan så känns det väll lite troligt att det är det som hänt igen? 

• Anonym (S)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-20 17:12:25 följande:

Kanske. Men samma person blockerade mig våren 2024 också men då kom upptagentonen fram. Nu kommer jag fram till röstbrevlådan om att lämna ett meddelande efter tonen. Personen har Android och samma mobil som när jag såg hen senast. 

Om personen inte svarar och har blockerat dig en gång tidigare är det nog dags att släppa den personen och sluta ta kontakt.
  • Anonym (Lussan)

Upptagenton är inte samma som att komma fram till röstbrevlådan? Då är jag inte blockerad.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-20 17:26:08 följande:

Upptagenton är inte samma som att komma fram till röstbrevlådan? Då är jag inte blockerad.

Jo, signaler går fram och även röstbrevlåda.
  • Anonym (Lussan)

Personen jag ringer till har jagat mig tidigare flera gånger och också frågat min tjejkompis om jag är singel men jag jagade inte tillbaka. Men när jag ringer nu så kommer jag fram till röstbrevlådan

Svar på tråden Kommer alltid fram till röstbrevlådan