zzzzaragon skrev 2025-02-04 23:59:11 följande:
Som jag förstår det stämmer det delvis. När tjejen inte är upphetsad han slidan vara ihopdragen på ett sätt som kan upplevas trångt - och grunt. När hon blir upphetsad så blir den djupare och mer flexibel (kanske lite som att en uppvärmd muskel klarar mer rörelser och belastning utan att skadas) men samtidigt flödar det till en massa blod som får slemhinnorna att svullna upp så att det blir trångt, känsligt och härligt.
Sen kan vissa aktiviteter resultera i att slidan blir uttänjd och nästan gapar öppen. Varför det blir så vet jag inte riktigt, men jag brukar ta det som ett tecken på att det blivit för mycket fokus på penetration. Så då brukar jag pausa och lägga mer fokus på klitoris tills slidan är svullen och trång igen och det blir roligare för båda.
Men alla tjejer är säkert olika. Jag har mycket erfarenhet ihop med min tjej (vi har vatt ihop länge) men inte så mycket med andra, så jag har egentligen ingen aning om hur stor variation det är på hur "dom funkar".
Förlåt men jag tycker det mesta av det där låter konstigt , din tjej verkar inte riktigt funka helt som
andra.
Det normala är att det är svårare att få in något när man är torr. Jag har fött ett barn (vaginalt , de andra med snitt) så jag är nog inte direkt onormalt tight men när man är torr kan det vara så att det knappt går att få in en tampong. Det är definitivt lättare att få in något när man är blöt. Tror iförsej inte det blir så skönt för någon att ha sex när man är torr.
Och vad skulle det vara för aktiviteter som gör att slidan ?gapar öppen??
Och det du skrev tidigare om att slidan ?knyter ihop? sig när man är upphetsad , om du inte menar sammandragningar när man kommer så låter det ju typ som slidkramp eller något och då behöver man söka hjälp.