Inlägg från: Spucks |Visa alla inlägg
  • Spucks

Kallhyra

Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:28:48 följande:

Jag fattar inte, kommer det inget vatten ur kranarna om du enbart betalar kallhyran?

Hahahahahahaha ... tack för det!
  • Spucks
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:45:07 följande:
    Är du TS? Vad hjälper det att skriva såhär?
    Du kan ju vara en person som uppskattar att få andra att skratta.
    Och nej, jag är inte TS.
  • Spucks
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 20:02:58 följande:
    Ja det kan jag ju vara men inte kapa TS tråd för det ändamålet. Så nej det hjälper inte så mycket som svar 
    Förväntade du verkligen ett svar på en sådan fråga? 

Om värmen inte ingår i hyran, funkar då inte elementen? Kommer inget el ur uttagen om elen inte ingår i hyran? Tänk lite själv!
  • Spucks
    Anonym (så blir det) skrev 2025-01-21 20:44:41 följande:
    Jag vet inte riktigt vad Spucks skrattar åt, då det faktiskt är så att om man bara betalar kallhyran, till sin hyresvärd, och inte betalar vilka bolag det nu är som är inkopplade på värmen och vattnet, så stängs det av förr eller senare. Lika så hushållselen om inte den betalas. I moderna hus är varje lägenhet kopplad och mäts separat, så även om det från början är påkopplat så stängs det av om man inte betalar.
    Jag skrattar åt den absurda frågan. Att något blir avstängd om betalningen uteblir är ju inget konstigt, det händer ju med elen också. Men frågan var om det inte kommer något vatten ur kranen om det inte ingår i hyran.
  • Spucks
    Anonym (M) skrev 2025-01-22 22:29:45 följande:
    nej så var inte frågan
    ...
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:28:48 följande:

Jag fattar inte, kommer det inget vatten ur kranarna om du enbart betalar kallhyran?

Svar på tråden Kallhyra