Inlägg från: Anonym (Gemini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gemini)

Otrohet?

Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 21:15:43 följande:

Nu har det gått ett tag, jag och fd är inte officiellt ett par, men beter oss precis som innan separationen. Det är jag som vill ta det lugnt och se var det leder.

Tycker att formuleringar som 'se om vi kan hitta tillbaka' och  'se var det leder' trots allt betyder att ni är så pass nära att bli ett par igen, att du borde avstå från dina nya kontakter, speciellt när det tydligen är du som är den som vill ta det lugnt. 

Och om ni också beter er precis som innan separationen så kan ni väl inte låtsas som att ni är fd. hur lång tid som helst?
  • Anonym (Gemini)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-22 06:07:16 följande:
    Det är ett av våra problem, hans svartsjuka. Han "jobbar på det", men jag tror mer på att han bara låter bli att säga något om det tills det bubblar över. Vi får se vad som händer... han är iaf helt ifarlig fysiskt sett och jag har redan sett hans dåliga sidor i övrigt, så känner inte att jag har något att oroa mig för så... så vill avvakta och se om han verkligen ändrats eller inte.
    Varför inte bara ge upp här och nu? Hela projektet omkring att ni skall hitta tillbaka till varandra verkar ju vara så halvhjärtat inte minst från din sida. Det kan ju ta åratal att få klarhet om han verkligen ändrats eller inte, och skall du så avvakta hela den tiden samtidigt som du håller liv i dina nya manliga kontakter mens han jobbar med sin svartsjuka? Verkar lite dödfött om det är dessa premisser som gäller.
Svar på tråden Otrohet?