Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Är en kram för mycket begärt?

Anonym (Anna särbo) skrev 2025-01-22 07:47:46 följande:

Varför stannar du kvar?

Bli särbo?

Jag skulle tro att ts stannar kvar b la för att vara en buffert mellan barnen och pappan. Det är ett problem det där och ett ganska vanligt ett tror jag. Sen kan det ju vara så att pappan blir bättre som ensamstående förälder men det är ju omöjligt att förutspå.

Svårt. Fast ts, det låter som att du och barnen ändå inte kan fortsätta som ni gör idag. Så det kanske inte finns ett val egentligen, kan inte tänka mig att det är bra för barnen att leva i den stämningen, antar att den inte kan vara bra alls.
  • Anonym (K)
    Anonym (Jessica) skrev 2025-03-12 00:42:20 följande:
    Han svarar inte på tilltal när han jobbar, och tar jag i honom för att få kontakt blir han irriterad och arg. Jag har heller inte tid att sitta och lirka med honom, jag har studier att färdigställa. 
    Har du vant dig vid hans beteende eller varför har du inte påbörjat separation? Det där hade inte jag accepterat att leva i, det är inte normalt för en vuxen. Som nån skrev, undvik honom så mkt det går, sov på en annan plats, han har inget att ge dig men däremot skadar han dig.

Din mammas lägenhet lät som en strålande idé som nån skrev. Bort från den giftiga platsen ert hem låter som så fort det går.
  • Anonym (K)
    Lynx123 skrev 2025-03-19 07:29:01 följande:

Förstår att allt är jättejobbigt.

Just nu är det såklart det här med din mamma som är allra värst. Tycker att det är så fint hur du värnar om henne.

Din man är ett annat kapitel. Du skulle helt klart må mycket bättre att vara ensam än med honom. Livet är så skört och du vill väl inte slösa bort det på en person som du mår dåligt av?

Önskar dig allt gott.

Väl formulerat.

Har du bra vänner som du kan få stöd av? För mig är det nog det viktigaste oavsett om jag har en partner eller inte, att man finns där för varandra och dom finns kvar genom livet dom här äkta vännerna man är nära. Så att du ersätter det du borde ha fått av din partner. Någon som älskar eller bara tycker om dig hade gjort allt i sin makt för att göra den oerhört svåra situationen med din mamma bättre. Någon som efter vad det låter närmast demonstrativt visar hur obefintligt han bryr sig om dig och din mamma ska du bara ta bort. Det kommer att göra ditt liv väldigt mkt lättare att inte ha en sån nära dig.

Kämpa, du har styrkan i dig själv.
Svar på tråden Är en kram för mycket begärt?