Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Är 45 år för sent för en kvinna att bli gravid/få friskt barn?

De flesta kan inte få det, men för enstaka går det. Man kan med andra ord inte hoppa över p-medel och tro att det är lugnt, men man ska inte heller utgå från att man kan bli med barn, om det är så att man vill det..

• Anonym (P)
    Anonym (Kanske i kombination med ung man?) skrev 2025-01-24 06:37:11 följande:

Mitt barns mamma blev gravid vid 42 (födde när hon var 43) men jag var betydligt yngre. Tror det spelar in. Nånstans såg jag att det var 1% sannolikhet att det skulle vara möjligt men vet inte hur det påverkas av mannens ålder. Jag var 19. 

Hon trodde inte hon kunde bli det och sa varsågod och kom i mig när du vill, hur mycket du vill,  det är helt riskfritt men det var inte sant.

Förstår jag rätt att du trodde att en 42-åring inte kunde bli gravid pga åldern? Vet du om hon medvetet lurade dig? 
  • Anonym (P)
    Anonym (Kanske i kombination med ung man?) skrev 2025-01-24 07:05:28 följande:
    Ja, men det är länge sedan nu, jag är morfar idag och jäkligt glad att jag blev lurad. Inte först givetvis, jag kände inte det först, men med lite perspektiv.
    Fint att höra att det gått bra, trots knackig start. :) 
  • Anonym (P)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-24 07:23:59 följande:
    Trodde du alltså på riktigt att det var helt omöjligt för en kvinna att bli gravid vid 42? 
    Tänk på att han var tonåring och hon, mer än dubbelt så gammal och erfaren, sa till honom att det var så. Låter mest som att hon utnyttjade sitt övertag och förde en väldigt ung person bakom ljuset.  
Svar på tråden Är 45 år för sent för en kvinna att bli gravid/få friskt barn?