-
Det beror på vilken bedömning de gör efter anmälan. Bedömer de att det behövs så startar de en utredning. Och då behöver vederbörande samarbeta.Anonym (M) skrev 2025-01-23 08:29:12 följande:Och vad ska soc göra, menar du? -
Anonym (M) skrev 2025-01-23 11:37:35 följande:Bedömning av vad? Något någon sade när hen var full?
Jag tror inte du riktigt förstår vad soc gör. De agerar när barn far illa. De agerar inte på vad folk säger när de är fulla.Bedömning av vad som kommer fram i anmälan såklart. Om TS skulle nämna att han var full vet inte jag.
-
Jag har inte sagt att något annat kan komma fram. Jag svarade på vad soc gör och vad de bedömer.Anonym (M) skrev 2025-01-23 13:03:24 följande:Fast det enda som kan komma fram i anmälan är ju att TS hört vad någon sade när den var full. Inget annat. -
Ja och den kommer säkert erkänna att han tänker göra något dumt om så skulle vara falletAnonym (GG) skrev 2025-01-23 15:46:19 följande:Det är inte ovanligt att människor säger något hårresande för att provocera. Du behöver bara läsa vad som skrivs i trådar här på FL.
Tror inte du behöver vara orolig men för att stilla ditt eget sinne borde du tala med personen i fråga.
-
Meddelande borttaget -
Soc kommer ändå inte göra nåt påstås det i tråden men ändå skriver folk sig blåa för att TS absolut inte ska anmäla
-
Känner du oro TS så anmäl, det är det orosanmälan är, om man känner oro av någon anledning?finns ingenting om att man måste ha bevis för pedofili eller ha pratat med föräldrarna, gjort egna efterforskningar, eller veta att soc kommer gå vidare, allt som räcker är att du känner oro?sen är det upp till soc vad de gör
-
Anser soc att de behöver mer att gå på så kommer de starta en egen utredningAnonym (Frida) skrev 2025-01-24 11:30:54 följande:Ts kan anmäla om han vill det, självklart. Men soc har ingenting att gå på när det bara handlar om ord och inga konkreta bevis för att orden skulle vara sanna. -
Om de anser att de behöver veta mer så är det som deras utredningar är till för, de vill inhämta information så att de kan göra en bedömning. Har sett det själv, en anmälan med lite lösa anklagelser inga bevis och inget att gå på. Så de började själva forska vidare i saken på deras sättAnonym (Frida) skrev 2025-01-24 11:41:40 följande:Hur vet du det? Varför skulle de inte bara avskriva ärendet om det inte finns tillräckligt att gå på? -
Anonym (Nej) skrev 2025-01-24 11:51:44 följande:Kanske för att vi inte vill ha ett samhälle där man blir anmäld till myndigheterna för att man delar med sig av sina tankar...?KAN bli anmäld om det känns tillräckligt oroväckande och allvarligt för den som man berättar för.
Du skriver som om det alltid skulle ske per automatik