• Anonym (Ts)

Exfru tar droger

Min exfru tar droger. Vad ska jag göra? Jag vågar inte lämna barnen hos henne ensam. 

• Svar på tråden Exfru tar droger
  • Anonym (J)

Orosanmäl henne och barnen. Du kan göra det anonymt. 

• Anonym (S)

Du gör en orosanmälan och vägrar släppa iväg barnen.

• Anonym (Kim)

Som de andra säger. Orosanmälan för henne och att barnen inte ska vara där. Du är skyldig att skydda barnen men måste tala om varför för att du inte ska åka på umgängessabotage. Ring i morn bitti. 

• Anonym (jury)
    Anonym (Ts) skrev 2025-01-22 19:59:46 följande:
    Exfru tar droger

Du får nog specificera lite närmare vad utsagan 'min exfru tar droger' betyder om man skall kunna tycka något.
  • Anonym (L)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-22 20:06:09 följande:
    Du får nog specificera lite närmare vad utsagan 'min exfru tar droger' betyder om man skall kunna tycka något.
    Är det någon drog du menar skulle vara acceptabel för TS att acceptera?

Är det narktotikaklassat sä är det allvarligt oavsett drog och jag skulle aldrig lämna barnen hos en som brukade eller missbrukade sådant.
  • Anonym (jury)
    Anonym (L) skrev 2025-01-22 22:23:41 följande:

Är det narktotikaklassat sä är det allvarligt oavsett drog och jag skulle aldrig lämna barnen hos en som brukade eller missbrukade sådant.
    Ja, min bedömning beror på vilka droger, hur ofta och i vilka sammanhang.

TS kan inte bara självmant vägra att acceptera något om han inte har en sak som motiverar att han kan få tilldelat ensam vårdnad pga fruns drogbruk. Det kanske han har, men det framgår inte tydligt av att bara säga 'min exfru tar droger' utan att komma med fler detaljer om typ och omfattning.
  • Anonym (A)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-22 20:06:09 följande:
    Precis, kan ju vara smärtstillande på grund av sjukdom t.ex.
  • Anonym (L)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-22 22:47:33 följande:

TS kan inte bara självmant vägra att acceptera något om han inte har en sak som motiverar att han kan få tilldelat ensam vårdnad pga fruns drogbruk. Det kanske han har, men det framgår inte tydligt av att bara säga 'min exfru tar droger' utan att komma med fler detaljer om typ och omfattning.
    Anonym (A) skrev 2025-01-22 22:51:41 följande:

All användning som inte är medicinskt motiverad av läkare är oacceptabel. Hade det handlat om förskriven smärtlindring utgår jag ifrån att TS inte hänvisat till att hon tar droger.
  • Anonym (J)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-22 22:47:33 följande:

Droger är olagligt 
  • Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2025-01-22 22:51:41 följande:
    Då är det inte droger. Då har hon fått ett läkemedel av läkare. 
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2025-01-23 04:49:53 följande:
    Droger är olagligt 
    Nej, knappast. Olagliga droger är olagligt. Du får nog kolla ordets betydelse.
    Anonym (J) skrev 2025-01-23 04:50:30 följande:
    Jo, det kan mycket väl vara droger. Du får nog kolla ordets betydelse.
  • klyban
    Anonym (L) skrev 2025-01-22 22:23:41 följande:

Alla droger har olika effekter på sin omgivning, vissa ingen alls, andra förödande.
    Och om man vet vilken drog, så kan man också förstå vad som ska göras.
    För även här har droger olika egenskaper och när de ska fasas ut och tas bort.

Anonym (J) skrev 2025-01-23 04:49:53 följande:
    Droger är olagligt 

Inte alls, en del får man av läkare och är förskrivna.
    Och andra är olagliga.

Det är lika mycket droger då, och det berättar klassningen narkotikaklassat.
    Men det är en laglig konsumtion då.
    Och om det är laglig eller olaglig konsumtion, det spelar liksom ingen roll i hur man blir på dom, för det avgöra inte lagen, utan det avgör substansen och dess egenskaper.
    Och jag träffat på såna som fått droger föreskrivna av läkare och som också är svårt olämpliga att vara vårdnadshavare.

Det viktiga om man vill hjälpa, det är först avgöra vad det handlar om.
    För det är först då man kan komma med rätt hjälp för aktuell situation.

Anonym skrev 2025-01-23 08:48:04 följande:
    Nej, knappast. Olagliga droger är olagligt. Du får nog kolla ordets betydelse.
    Jo, det kan mycket väl vara droger. Du får nog kolla ordets betydelse.

Det blir också konstigt om man kallar tung narkotika som är lagliga och om de är förskrivna som att det vore unika droger som endast är olagliga.
    Och när fakta är att flera droger som skrivs ut av läkare är bägge = Både olagliga och lagliga, och sen har vi drogen alkohol på detta.

Det intressant att man ser att ingen riktigt vill hjälpa genom att ta reda på vad som är vad, utan gränsen verkar gå vid olagligt, och sen har dom inget mer.(Och det komiska är att vissa är inte ens olagliga som är föreskrivna av läkaren.)

Vi får hoppas att TS förtydligar, så kanske någon kan komma med adekvat hjälp och nivå av problem aktuell drog har.(För ja, de har olika nivåer av problem.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Benzotorsken)
    Exfru tar droger

Min exfru tar droger. Vad ska jag göra? Jag vågar inte lämna barnen hos henne ensam. 

Ok. När var och hur?
    Hur länge? 
  • Anonym (Kim)

Jahapp TS. Har du pratat med socialtjänsten idag då? Hur vet du att hon tar droger? Vet vilken typ av stiger det handlar om och hur det påverkar hennes kapabilitet att ha omsorg om barnen? Var det något som skedde före separationen? Är du ute bara för att jävlas med henne genom falska anklagelser? 

Du behöver nog utveckla det här lite. 

• klyban
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-23 20:34:20 följande:

Jahapp TS. Har du pratat med socialtjänsten idag då? Hur vet du att hon tar droger? Vet vilken typ av stiger det handlar om och hur det påverkar hennes kapabilitet att ha omsorg om barnen? Var det något som skedde före separationen? Är du ute bara för att jävlas med henne genom falska anklagelser? 

Du behöver nog utveckla det här lite. 

Jag misstänker vi aldrig kommer få reda på detta, för TS verkar inte vara intresserad av sin TS eller se den alls viktig.

Men det är en oerhört intressant fråga du har, hur vet TS och hur har det yttrat sig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kim)
    klyban skrev 2025-01-23 20:38:13 följande:

Jag misstänker vi aldrig kommer få reda på detta, för TS verkar inte vara intresserad av sin TS eller se den alls viktig.

Men det är en oerhört intressant fråga du har, hur vet TS och hur har det yttrat sig.

Tack! Vi lär aldrig få veta. I första rummet så blir det bara nej och oroanmälan. Ett LVM kan också sättas. Men tyvärr tror jag att det var bara något TS kastade ur sig och vi nappade. 
  • Hugful80
    Exfru tar droger

Knarka med henne.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden Exfru tar droger