Juli1990 skrev 2025-01-24 07:45:49 följande:
Hej!
Min dotter är född i maj 2022 och vi längtar efter syskon. Fick första missfallet i december 2023 och då i vecka 5. det var ingen planerad graviditet utan det tog trots att sambon tog ut den, och vi var nog inte riktigt redo. I somras plussade jag (augusti) och fick snabbt mycket symtom. Gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 8 som tyvärr visade på att graviditeten var ?för kort? utvecklad, ändå ville dom avvakta och göra nya ultraljud. Det blev en långdragen historia och i oktober fick jag tabletter för att få ut det som visade sig vara ett MA i vecka 6+1. Tabletterna funkade inte men trots det ville sjukvården avvakta så i slutet av november fick jag skrapas och dom rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte. Gjorde ett försök i december och hade sex flera dagar i rad när ägglossningstest var positivt, trots det fick jag min mens förra veckan Tyvärr. Jag ska ha äl enligt appen tisdag/onsdag 28-29/1 så jag ska börja ta tester till helgen och försöka få till det varannan dag då enligt vad ni säger?
Det som känns extra jobbigt är att jag blivit gravid på första försöket inman och därför kändes detta som ett stort nederlag. Jag är 34 år!
Hej!
Försök att ta det lugnt och njuta tillsammans.. och ja varannan dag är det som rekommenderas men hellre varje än var tredje, om jag uppfattat rätt :)
Jag som har tre oplanerade barn sedan innan tycker det nästan känns konstigt som jag är nu med ÄLtester, appar osv.. Vill ha mer fokus på myset med maken än själva menscykeln eg, man blir lite knäpp! (jag fyller 37 i år)