• Eluthien

Fler som planerar barn efter MF?

Hej! 
    Jag och min sambo vill försöka med vårt första gemensamma barn, jag är 36 och han 32 år. 
    Blev gravid på första försöket efter jag tog ur spiralen, tyvärr slutade det i MA, gjorde abort. Sedan försökte vi igen på nästa cykel och blev gravid men tyvärr fastnade ägget i äggledaren men tur så kunde kroppen sköta det själv så behövde ingen operation! 
    Nu har jag precis haft ägglossning och hoppas att denna gång går hela vägen

• Eluthien
    AngieF skrev 2025-01-30 11:33:54 följande:

Min ägglossning verkar bli lite sen efter senaste missfallet men idag fick jag iaf lite förhöjt på ÄL-testet så om det följer samma mönster som tidigare borde peak vara om 2 dagar och ÄL om typ 3! Sen kommer bara den långa väntan på att ta graviditetstest haha..

När jag hade mitt första missfall tog det nästan 4 v innan jag fick ägglossning första gången, kroppen behöver lite tid att återhämta sig
  • Eluthien
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 09:55:55 följande:

Nu har jag blinkade gubbe på mitt ÄL-test så nu blir det åka av.. Hur går det för er andra?

Spännande, håller tummarna!

Jag är på ÄL +10 o fått rosa på papperet, negativt gravtest så vet inteo m mensen är väldigt tidig eller vad det är! 
  • Eluthien
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 10:24:28 följande:
    När är det man brukar kunna se plus? Rosa på pappret kan ju ha med ev graviditet att göra.. 
    Helt säker är det väl på BIM  men jag är så otroligt o testa haha! 
    Ja det kan ju antagning vara nidblödning eller tidig mens men avvaktar och ser. Får jag inte rikliga blödningar så lever hoppet 
Svar på tråden Fler som planerar barn efter MF?