• Anonym (ÖnskarSladdis)

Fler som planerar barn efter MF?

Jag har precis haft livets första MF.. tidigt och testade negativt igår från en oplanerad graviditet men slogs omkull av hur mycket jag ville ha en till.. 

Av allt jag läst mig till så ska det vara gynnsamt att köra på direkt och försöka bli gravid igen inom ett halvår och risken för MF ska då minska jämfört med om jag väntar ett halvår.. 

Jag blir 37 i vår, har tre barn sedan innan som är 18, 15 och 11 år. Bara haft ett MF någonsin och det är detta.. Har kommit överens med maken om att vi försöker fram till sommaren, tar det sig inte så var det inte menat med en till.

Någon mer därute som planerar att bli gravid typ så snart som möjligt efter MF som vill följas åt?

• Svar på tråden Fler som planerar barn efter MF?
  • Anonym (Tredje)

Hej! Hoppar in här med er ☺️
    Missfall är hemskt. Man förstod inte riktigt innan men nu efteråt inser man hur det kan påverka en. 
    Har två barn som är 6 och 3 år. Min man och jag försöker få vårt tredje. 

Blev gravid i april -24 som slutade med MA v11 där fostren (tvillingar) dött v 6-7. 

Det gick några månader efter aborten och blev gravid i september igen. Allt bra tills v 10, kände att det kändes annorlunda och fick komma på ett ul som visade MA v9
    Efter tabletter plus skrapning kring juldagarna försöker vi nu igen. 

Efter det senaste missfallet så vill jag bara vara ikapp och bli gravid igen. 
    Är på äl +10 idag och vet inte om jag sett ngt svagt på testet. Känner mig gravid (trött och får bara känslan) 

Bifogar bild nedan 

Super svagt (ännu svagare på bild)

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-23 22:15:25 följande:

Hej! Hoppar in här med er ☺️
    Missfall är hemskt. Man förstod inte riktigt innan men nu efteråt inser man hur det kan påverka en. 
    Har två barn som är 6 och 3 år. Min man och jag försöker få vårt tredje. 

Blev gravid i april -24 som slutade med MA v11 där fostren (tvillingar) dött v 6-7. 

Det gick några månader efter aborten och blev gravid i september igen. Allt bra tills v 10, kände att det kändes annorlunda och fick komma på ett ul som visade MA v9
    Efter tabletter plus skrapning kring juldagarna försöker vi nu igen. 

Efter det senaste missfallet så vill jag bara vara ikapp och bli gravid igen. 
    Är på äl +10 idag och vet inte om jag sett ngt svagt på testet. Känner mig gravid (trött och får bara känslan) 

Bifogar bild nedan 

Super svagt (ännu svagare på bild)

Håller alla tummar för ett plus och att allt går vägen! Vänta några dagar och ta ett nytt ❤️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Imorse när jag reste mig för att gå på toa så kom det ut rätt mycket klar vätska, trodde först jag kissade på mig men icke? nån mer som haft så i samband med MF?

• Juli1990

Hej! 
    Min dotter är född i maj 2022 och vi längtar efter syskon. Fick första missfallet i december 2023 och då i vecka 5. det var ingen planerad graviditet utan det tog trots att sambon tog ut den, och vi var nog inte riktigt redo. I somras plussade jag (augusti) och fick snabbt mycket symtom. Gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 8 som tyvärr visade på att graviditeten var ?för kort? utvecklad, ändå ville dom avvakta och göra nya ultraljud. Det blev en långdragen historia och i oktober fick jag tabletter för att få ut det som visade sig vara ett MA i vecka 6+1. Tabletterna funkade inte men trots det ville sjukvården avvakta så i slutet av november fick jag skrapas och dom rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte. Gjorde ett försök i december och hade sex flera dagar i rad när ägglossningstest var positivt, trots det fick jag min mens förra veckan Tyvärr. Jag ska ha äl enligt appen tisdag/onsdag 28-29/1 så jag ska börja ta tester till helgen och försöka få till det varannan dag då enligt vad ni säger? 

Det som känns extra jobbigt är att jag blivit gravid på första försöket inman och därför kändes detta som ett stort nederlag. Jag är 34 år! 

• Juli1990

Hej! 
    Min dotter är född i maj 2022 och vi längtar efter syskon. Fick första missfallet i december 2023 och då i vecka 5. det var ingen planerad graviditet utan det tog trots att sambon tog ut den, och vi var nog inte riktigt redo. I somras plussade jag (augusti) och fick snabbt mycket symtom. Gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 8 som tyvärr visade på att graviditeten var ?för kort? utvecklad, ändå ville dom avvakta och göra nya ultraljud. Det blev en långdragen historia och i oktober fick jag tabletter för att få ut det som visade sig vara ett MA i vecka 6+1. Tabletterna funkade inte men trots det ville sjukvården avvakta så i slutet av november fick jag skrapas och dom rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte. Gjorde ett försök i december och hade sex flera dagar i rad när ägglossningstest var positivt, trots det fick jag min mens förra veckan Tyvärr. Jag ska ha äl enligt appen tisdag/onsdag 28-29/1 så jag ska börja ta tester till helgen och försöka få till det varannan dag då enligt vad ni säger? 

Det som känns extra jobbigt är att jag blivit gravid på första försöket inman och därför kändes detta som ett stort nederlag. Jag är 34 år! 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Juli1990 skrev 2025-01-24 07:45:49 följande:

Hej! 

Det låter tufft!! Håller alla tummarna för att det ska ta sig! Vad jag läst mig så ska varannan dag vara det mest gynnsamma.. jag försöker rikta uppmärksamheten mot allt roligt man kan testa i sängen om man ändå ska ligga varannan dag, det kan ju bli väldigt trevligt 
  • AngieF

Några appar säger att jag nu är inne i fertila perioden men än så länge är ÄL testerna fortfarande låga. Det är dock vanligt för mig, de brukar öka lite två dagar innan peak sen dagen innan är testen rätt starka. Ägglossning borde ske på fredag eller lördag så vi påbörjade varannan dag mys igår för att täcka upp så många dagar som möjligt. Men ingen av oss är särskilt peppad inför den här omgången utan mest rädda för ett till missfall.. Vet inte vad som skulle kännas värst, att INTE plussa i februari eller att faktiskt göra det.. 
    Hur går det för er andra?Hjärta

• Anonym (Tredje)
    AngieF skrev 2025-01-27 12:18:22 följande:

Några appar säger att jag nu är inne i fertila perioden men än så länge är ÄL testerna fortfarande låga. Det är dock vanligt för mig, de brukar öka lite två dagar innan peak sen dagen innan är testen rätt starka. Ägglossning borde ske på fredag eller lördag så vi påbörjade varannan dag mys igår för att täcka upp så många dagar som möjligt. Men ingen av oss är särskilt peppad inför den här omgången utan mest rädda för ett till missfall.. Vet inte vad som skulle kännas värst, att INTE plussa i februari eller att faktiskt göra det.. 

Förstår känslan. 
    Igår fick jag mens, skyfall. Hoppas allt gammalt rensas ut och får en riktigt bra februari. 
    Håller tummarna för dig om två veckor. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    AngieF skrev 2025-01-27 12:18:22 följande:

Försök och fokusera på sexet, kanske blir lättast? Inte resultatet, utan det mys ni har tillsammans <3

Jag har haft tre dagar utan blödning nu så har börjat tempa igen nu, äter folsyra och väntar på ÄL... oklart men tror det borde bli runt 7-12:e feb
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Juli1990 skrev 2025-01-24 07:45:49 följande:

Hej! 

Hej! 

Försök att ta det lugnt och njuta tillsammans.. och ja varannan dag är det som rekommenderas men hellre varje än var tredje, om jag uppfattat rätt :) 

Jag som har tre oplanerade barn sedan innan tycker det nästan känns konstigt som jag är nu med ÄLtester, appar osv.. Vill ha mer fokus på myset med maken än själva menscykeln eg, man blir lite knäpp! (jag fyller 37 i år)
Svar på tråden Fler som planerar barn efter MF?