Inlägg från: Anonym (jury) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jury)

Hur skulle du reagera?

Anonym (K) skrev 2025-01-23 10:10:08 följande:

Då får du veta att han hoppade på bitcoin-tåget precis i början och i själva verket är extremt rik.

Hur tar du det?

Skulle inte riktigt tro på det. Låter som ett hustler trick, "jag är egentligen extremt rik men lever som en låginkomsttagare". 

Plus att även om han skulle ha dolda tillgångar, så kan ju du inte veta om dom kommer från bitcoins eller om så är fallet när han hoppade på bitcoins-tåget. Det kan ju vara tillgångar/bitcoins som av olika anledningar inte kan redoviseras eftersom dom inte härstammar från respektabel verksamhet..

Var verkligen kritisk till denna historia och speciellt då till vilka ekonomiska dispositioner du träffar med denne hippie.
  • Anonym (jury)
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 18:09:55 följande:

Det är 100% sant varifrån pengarna kommer, det jag undrar är hur ni skulle reagera i den sitsen.

Du kan ju omöjligt veta vad som är 100% sant.

Och hur skulle han kunna lösa ut dessa bitcoins till utbetalning av en bostad i lyxklassen, utan att få problem med diverse myndigheter som av olika kan vara intresserade av var dessa X antal miljoner kommer ifrån, när hans deklarerade inkomst tydligen har varit rätt så anspråkslös.

Var lite kritisk i denna situation, tycker det låter som en hustler som vill få dig att göra ekonomiska dispositioner i tron att han är förmögen, ta på dig stora lån t.ex.

Tycker du inte själv att det är konstigt att han inte försökt realisera en del av sitt påstådda bitcoin-kapital tidigare? Och att snacket om en hemlig bitcoin förmögenhet kommer fram nu genom att han börjar skicka bostadsannonser i lyxklassen, efter vad jag förstår en rätt så kortvarig relation?
  • Anonym (jury)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-23 19:30:39 följande:

Hoppar på bitcoin-tåget tidigt och döljer sen att han är rik. Det låter som en intelligent och mogen man. Jag hade blivit imponerad, och smickrad av att han vill lägga sina pengar på en gemensam bostad. Och glad att han dolt detta, så att han vet att mina känslor för honom inte beror på pengarna. Ser inga problem med detta alls. 

Tänk att man kan få så mycket goodwill, bara genom att säga orden 'jag har hoppat bitcoin-tåget tidigt' och skicka lite hemnet-annonser. 

Tycker mer det låter som ett klassiskt romansbedrägeri, typ "jag är egentligen jätterik och har valt just dig till att vara kvinnan i mitt liv, men just nu kan inte få tag på mina pengar så det är jättefint om du kan hjälpa mig".
Svar på tråden Hur skulle du reagera?