Gränslösa "blå" människor
Jag är en väldigt öppen och extrovert person, gillar att prata om allt möjligt med alla möjliga människor, men det betyder inte att jag inte har vissa gränser.
Har ett återkommande problem att förstå kategorin introverta och detaljorienterade människor (tänk "DISC-blå") som är extremt frågvisa om allt. Inte "om man säger A så måste man också säga B", utan dessa vill ha hela jävla alfabetet hela tiden jämt.
De verkar dessutom nosa upp "känsliga" ämnen väldigt fort och just där ska det grävas och utredas liksom. Detta är dessutom typiskt sett samma människor som själva är extremt återhållsamma med sitt eget liv. Jag fattar ingenting.
Ex. Jag nämner i förbigående för blå arbetskamrat att jag ska träffa min syster i helgen. Blå får då någon form av knäpp och vill då veta allt om min syster ink var hon jobbar, vad hon pluggade, vad hennes hund heter, skostorlek, etc.(ingen tanke på att jag kanske inte nödvändigtvis vill eller har lust att prata djupare om min syster)
Lite överdrivet men eftersom det här är så återkommande med olika människor med liknande personlighet så måste jag fråga en gång för alla. Varför gör de så här och hur sätter man gränser utan att vara otrevlig?