• Anonym (L)

Misstänker att han har känslor

Hej! 

Jag har skrivit till en kille från och till under lång tid. Vi har aldrig haft sex fast träffats några få gånger. Vår relation har aldrig definierats. 

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon. Plötsligt börjar han undvika mig och när han märker att hans tafatta försök att träffas för något sexuellt inte besvaras på det sätt han vill. Sist vi träffades sa han att han märkt att JAG börjar få känslor så han vill undvika mig. Jag har inte gjort något dom skulle kunna tyda på det.  Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Sa till honom att vi bara kan vara vänner. Hanhöll med men fortsätter undvika mig. Tycker beteendet är så konstigt, han ghostar. 

Kommer efter detta gå vidare men har landat i att jag tror han har känslor. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Misstänker att han har känslor
  • Anonym (L)
    Tecum skrev 2025-01-24 19:21:56 följande:
    Det är inte alls konstigt att han drar sig tillbaka då du inte levererar det han vill ha. Han var nog ärlig när han också sa "bara vara vänner" och han trivdes med dig och att utbyta tankar. Men så fick han känslor och ville bekräfta det med sex. När du inte var med på tåget insåg han att det var kört. Men istället för att säga det rent ut tog han den fega vägen. Jag ser inget konstigt i det, däremot borde han skött det på ett bättre sätt. 
    Ja jag förstår hur du tänker och så kan det vara, man kan inte styra känslor även om det var tydligt från början vart vi båda står. Men att avsluta det genom att bara försvinna när vi båda var sårbara inför varandra och delat mycket tankar, känns jättekonstigt. Och att anta, utan bevis att jag fått känslor för honom. Vill knäppa honom på näsan men har inget att vinna på det. 
  • TL12

Orsak ? att han inte vill träffa dig ?.
    han är kär i dig och det gör så djäkla ont i honom när han känner att du inte är intresserad å bara leker med honom 
    klart att han inte vill träffas något mer , det är ju bara plågsamt för honom 
    han är en snäll kille och vad du är för något det vet du vara själv 

• Anonym (why?)
    Det är inte alls konstigt att han drar sig tillbaka då du inte levererar det han vill ha. Han var nog ärlig när han också sa "bara vara vänner" och han trivdes med dig och att utbyta tankar. Men så fick han känslor och ville bekräfta det med sex. När du inte var med på tåget insåg han att det var kört. Men istället för att säga det rent ut tog han den fega vägen. Jag ser inget konstigt i det, däremot borde han skött det på ett bättre sätt. 
    Detta kan mycket väl stämma.

Du var ju dessutom inne på det själv, TS.
  • Anonym (L)
    TL12 skrev 2025-01-24 23:50:25 följande:

han är kär i dig och det gör så djäkla ont i honom när han känner att du inte är intresserad å bara leker med honom 

Vad vet du om han är "snäll" ? Min tolkning är att han från början var en player som sedan la med spelet för att han fick känslor, då var det inte roligt längre. 

Han visste från början vart vi båda stod gällande mål i livet, ändå gav han sig in i detta. 
  • Ezmeraldah

Eller så är han inte intresserad och drar sig undan på grund av det? Han tog initiativ till sex och du vill vara vänner så varför skulle han vilja ses? Att han har känslor och inte vill bli sårad är ett önsketänkande från din sida. Han säger att han vill gifta sig men försöker träffa dig för sex och ghostar när det inte lyckas. Du startar en tråd för att få de svar du vill ha men he's just not that into you! 

• Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 11:00:08 följande:

Eller så är han inte intresserad och drar sig undan på grund av det? Han tog initiativ till sex och du vill vara vänner så varför skulle han vilja ses? Att han har känslor och inte vill bli sårad är ett önsketänkande från din sida. Han säger att han vill gifta sig men försöker träffa dig för sex och ghostar när det inte lyckas. Du startar en tråd för att få de svar du vill ha men he's just not that into you! 

Det är inget önsketänkande från min sida jag är mest förbannad på att vi båda vänt ut och in på oss själva, skrivit och pratat om de mest privata saker och sedan drar han sig undan. När jag lugnt frågar varför får jag svar som: 

"Andra tjejer i denna situation brukar bli förbannade" (Han är medveten om att ghosting gör ont) 

Och: 

" När jag ställde in vår träff skrev du ett argt meddelande" (Gick tillbaka till vår konversation för att jag vet att jag inte skrev något argt. Det stämde, jag var artig och ödmjuk. Troligen blandade han ihop mig med någon av sina många tjejer han skriver till)"

Han avslöjade mer eller mindre att han försökt med" The Game" på mig. Jag ser igenom men det gör mig inte mindre frågande eller irriterad. Jag var somsagt intresserad av honom som människa
  • Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:12:32 följande:
    Det är inget önsketänkande från min sida jag är mest förbannad på att vi båda vänt ut och in på oss själva, skrivit och pratat om de mest privata saker och sedan drar han sig undan. När jag lugnt frågar varför får jag svar som: 

"Andra tjejer i denna situation brukar bli förbannade" (Han är medveten om att ghosting gör ont) 

Och: 

" När jag ställde in vår träff skrev du ett argt meddelande" (Gick tillbaka till vår konversation för att jag vet att jag inte skrev något argt. Det stämde, jag var artig och ödmjuk. Troligen blandade han ihop mig med någon av sina många tjejer han skriver till)"

Han avslöjade mer eller mindre att han försökt med" The Game" på mig. Jag ser igenom men det gör mig inte mindre frågande eller irriterad. Jag var somsagt intresserad av honom som människa
    Slösa inte ännu mer energi på honom då. Förlåt honom hans brister och gå vidare i livet
  • Ezmeraldah
    "Fick känslor och ville bekräfta med..." Ja, vadå? Jaså sex? Nämen vilken överraskning! Den har man ju aldrig hört förut. Och när det inte lyckades så skiter han totalt i henne, surprise surprise. 
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 10:23:40 följande:
    Vad vet du om han är "snäll" ? Min tolkning är att han från början var en player som sedan la med spelet för att han fick känslor, då var det inte roligt längre. 

Han visste från början vart vi båda stod gällande mål i livet, ändå gav han sig in i detta. 

Han spelade spel för att få sex och inte för att han har känslor. Skulle jag tro. Det är anledningen till att han ghostar.
    TL12 skrev 2025-01-24 23:50:25 följande:

Snäll kille som ghostar när han inte får sex? Men vakna nån gång. 
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 18:46:18 följande:
    Han känns mycket självgod, konstaterade sist vi sågs att många tjejer brukar jaga honom och bli arga när han drar sig tillbaka. 

Klassisk replik för att nå målet. 
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 18:17:54 följande:
    Han bara skiter i mig nu och jag funderar på orsak. 
    Orsaken är att han inte fick knulla. Simple as that.

Män säger vadsomhelst för att nå sitt mål. Man får gå efter hur de agerar och inte vad de säger. Hur agerar han nu? Ghostar? Ja, då vet du.

Nej, det beror inte på att han är så kär i dig och har så starka känslor att han inte står ut med att se dig. Tyvärr inte. Det beror på att han inte fick sex. Så enkelt är det. Tyvärr igen.

Att han pratade djupt var för att få ligga. Att han orkade hålla på i ett år var för att han hade fler tjejer på gång. Att han sa det där om känslor var för att han inte ville säga rakt ut att han inte var intresserad - de flesta tycker att en sån sak är väldigt jobbig att säga. Du säger ju själv att du inte ville göra honom generad så du spelade med. Hur du får det till att det är HAN som har känslor förstår jag inte. Det låter som ett önsketänkande. 

Du kan såklart få svar du gillar bättre än mitt. Från personer som önskar att världen såg annorlunda ut och vill leva i en rosafluffig bubbla. Sorry för att jag är en sån party pooper. (Läs några liknande trådar är ett tips. Man lär sig en del om hur män funkar och beter sig och efter ett tag slutar man förvånas.)
  • Anonym (L)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 11:21:57 följande:
    Slösa inte ännu mer energi på honom då. Förlåt honom hans brister och gå vidare i livet
    Tack! Jag ska försöka. Vill bara skälla ut honom men avreagerar mig här stället :)
  • Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 11:24:36 följande:
    "Fick känslor och ville bekräfta med..." Ja, vadå? Jaså sex? Nämen vilken överraskning! Den har man ju aldrig hört förut. Och när det inte lyckades så skiter han totalt i henne, surprise surprise. 
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 10:23:40 följande:

Han spelade spel för att få sex och inte för att han har känslor. Skulle jag tro. Det är anledningen till att han ghostar.
    Snäll kille som ghostar när han inte får sex? Men vakna nån gång. 
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 18:46:18 följande:
    Han känns mycket självgod, konstaterade sist vi sågs att många tjejer brukar jaga honom och bli arga när han drar sig tillbaka. 

Klassisk replik för att nå målet. Orsaken är att han inte fick knulla. Simple as that.

Män säger vadsomhelst för att nå sitt mål. Man får gå efter hur de agerar och inte vad de säger. Hur agerar han nu? Ghostar? Ja, då vet du.

Nej, det beror inte på att han är så kär i dig och har så starka känslor att han inte står ut med att se dig. Tyvärr inte. Det beror på att han inte fick sex. Så enkelt är det. Tyvärr igen.

Att han pratade djupt var för att få ligga. Att han orkade hålla på i ett år var för att han hade fler tjejer på gång. Att han sa det där om känslor var för att han inte ville säga rakt ut att han inte var intresserad - de flesta tycker att en sån sak är väldigt jobbig att säga. Du säger ju själv att du inte ville göra honom generad så du spelade med. Hur du får det till att det är HAN som har känslor förstår jag inte. Det låter som ett önsketänkande. 

Du kan såklart få svar du gillar bättre än mitt. Från personer som önskar att världen såg annorlunda ut och vill leva i en rosafluffig bubbla. Sorry för att jag är en sån party pooper. (Läs några liknande trådar är ett tips. Man lär sig en del om hur män funkar och beter sig och efter ett tag slutar man förvånas.)
    Att det inte ligger något i det du skriver skulle jag aldrig påstå. Men det märkliga med honom var att han var så försiktig hela tiden. Det var ingen hingst om man säger så... Han ställde in träff, tog därefter aldrig själv initiativ till träff mer än att skicka lite suspekta bilder som man vagt kan tolka som en inbjudan haha Att han ändå var ute efter sex kan jag förstå under vårt senaste samtal: 

"Du känns inte som en tjej som bara är ute efter sex. Jag kan inte agera som andra killar som lurar tjejer, känner mig taskig" 

Jag tycker han är svårtolkad. Kan ngn annan göra det åt mig är jag tacksam :)
Svar på tråden Misstänker att han har känslor