Vi behöver hjälp och tips
Du kommer säkert att få många bra råd, håller med om att ni ska undvika dieter och äta sunt i stället, men jag vill tipsa om roddmaskin. Det är en av mina absolut bästa investeringar.
Många är väldigt ambitiösa i början och köper dyra gymkort, hårdtränar etc. och sedan tappar de motivationen och får dåligt samvete.
Jag tänkte tvärtom. Jag var realistisk och köpte en roddmaskin som jag ställde framför TVn. Det är så enkelt att köra några pass och titta på någon serie under tiden.
Jag låter den stå framme när vi inte har besök för att det ska vara naturligt att bara sätta sig och ro.
Fördelen med roddmaskiner är att de tränar många muskelgrupper och ger cardioträning samtidigt. På det sättet är de bättre än till exempel träningscyklar. Fast investera i en riktigt bra roddmaskin.
Jag har också hantlar och skivstång hemma och använder follow along-videos på YouTube för att träna styrka. Det finns otroligt mycket för alla smaker och på olika nivåer. Hantlarna köpte jag på Rusta och skivstången i en outlet-butik så det behöver inte vara dyrt.
Du och dottern kan ju köra några pass tillsammans som en kul grej.
Promenader är jättebra att börja med men om ni vill träna fast inte gå till ett gym skulle jag rekommendera ovanstående fast tänk på att studera tekniken noga så att ni gör rätt.