• Anonym (K)

Varför ljuger han?

Som ovanstående säger. Han har inget umgänge med barnet, antingen omhändertaget av soc eller mer troligt att han inte är lämplig som förälder och därmed förlorat övernattningarna.

• Anonym (K)
    Anonym (Sviken) skrev 2025-01-25 19:55:55 följande:

Jag är väldigt säker på att han inte har något missbruk, mammantil barnet är missbrukare så där är barnet iallafall inte. Nör han åker iväg tidigt på morgonen så vet jag att han träffar sitt barn ör han skickar bilder på dem tillsammans och ibland även videos. Men jag vet också att de inte träffas hemma hos farmor. När han k8mmer hem igen så ses vi samma kväll.
    Och för att svara någon annan så ses vi varje helg och 1-2 ggr i veckan.

Barnet är med andra ord omhändertaget och ingen av dem är passande föräldrar. Det betyder att även om din kille inte är missbrukare så missköter han tydligen sitt barn så pass att han inte är betrodd med att ha det boende hos sig. Det säger faktiskt en hel del...
  • Anonym (K)
    Anonym (d) skrev 2025-01-27 05:44:39 följande:
    Det känns faktiskt inte rimligt att soc skulle placera barn som har en bra nog förälder!
    Iaf när föräldrarna inte ens är ett par längre/bor ihop.
    Exakt, utplaceringar kostar massor med pengar så det drar de sig för i onödan, förutom att det så klart är upprivande för barn att behöva bo med främlingar i många fall, och soc måste ha riktigt goda skäl för att inte placera hos en vettig förälder. Jag kan tänka mig en orsak, du kanske kan komma på fler, men enda för mig är om den andra bor så långt bort att det inte funkar med skolgången för barnet.
  • Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-27 08:30:33 följande:
    Han kanske inte är en "bra nog" förälder? Han verkar ju vara duktig på att dölja delar av sitt liv så det kan väl finnas andra saker som han dolt ännu bättre? 
    Ja, det kan jag också tänka mig. Måste inte vara missbruk eller så, men han kanske bara inte klarar av ansvaret.
  • Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-27 09:18:59 följande:
    Jag tycker att han verkar vara en mycket märklig typ som ljuger för sin flickvän om vilka som bor i hans hem. Han kan nog ha fler små "egenheter" som kan ställa till problem... 
    Det håller jag verkligen med om! De har varit tillsammans så länge att det här är en sak man är ärlig om, hur mycket man än skäms, även om man kanske inte ens har orsak till det. Han mörkar och ljuger. Frågan är varför. Man tror ofta det värsta när folk inte kan vara ärliga.
  • Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-27 09:28:31 följande:
    Antingen är barnet familjehemsplacerat eller bor hos mamman. Eller också är han ihop med barnets mamma eller nån annan kvinna. Är det det första alternativet så skäms han kanske eftersom det är stigmatiserat att förlora vårdnaden om ett barn. Är det det andra alternativet så vill han ha TS vid sidan av. Kan inte tänka mig fler alternativ. Om nu inte tråden är påhittad förstås. 
    Ja jag kan inte heller se några andra förklaringar, faktiskt.
  • Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-27 10:55:20 följande:
    Eller alltså det är klart att det finns andra tänkbara scenarier. Det finns ju thrillerserier på Netflix på liknande tema men så långt vill man ju inte tänka... Tids nog blir det väl dags för födelsedagsfiranden, skolavslutning osv. En 9-åring har ju ett eget liv med skola, kompisar, fritidsaktiviteter osv. Sanningen lär ju komma fram tycker man. Efter tre år antar jag att TS har en egen relation till 9-åringen och skulle kunna ta kontakt med honom på nätet t ex. och bara kolla läget. 
    Ja, jag tänker mig mer normala förklaringar ;) En vän till mig dejtade en kille som först hade barnen hemma, sedan kom lögner om varför de inte sov över längre men ändå var där för umgänge ibland mm. Han var en mycket sjuk individ och vi ska inte gå in på vad han gjorde mot sina barn... Han baktalade sitt ex å det grövsta också.
  • Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-27 12:00:21 följande:
    Vad för "normala förklaringar" tänker du på? Vi får hoppas att det inte är lika illa med TS kille som med mannen du dejtade. 

Jag tänker att mamman kanske kommit ut från nåt behandlingshem eller liknande och att barnet bor hos henne. Mamman kanske aldrig förlorade vårdnaden "formellt" i nån domstol eller hur det nu går till utan mannen kanske tog hand om barnet så länge mamnan fick behandling för sitt missbruk. Kanske är deras relation inte heller helt avslutad. 
    Ja, alltså sånt som inte handlar om rena sociopater eller liknande. Det var inte jag som dejtade killen utan en vän till mig, men hans böjelser var långt utanför normen, om man säger så. Han hade alltså sjukligheter mot både sina barn och olika kvinnor.

Det skulle i och för sig vara en möjlighet, men det har gått tre år (enligt trådstarten) så frågan är hur mycket insikt ts har i hennes liv, i hans liv och i deras relation. Avslutad, eller inte. Ja, det vet man inte heller. Kommer ihåg en rätt nylig tråd där en kvinna är sambo och har barn med en man men hans ex vet inte ens om att någon av dem existerar, så det kan nog fungera minst lika väl åt andra hållet också, att man fortfarande är ett par men mörkar det.
Svar på tråden Varför ljuger han?