• Anonym (M)

Varför måste män prata sönder sex

Säkert inte alla män men nu skriver jag om min upplevelse. Så när jag skriver män så handlar det handlar om män som gör som jag beskriver här.

Det handlar om män från nätet de ska ställa tusen sexfrågor innan man ens har träffats. Måste man prata igenom exakt hur sexet ska gå till innan man gör det? Är dessa män så bortkomna att de inte klarar att ha sex med en kvinna utan att i förväg i skrift veta alla detaljer? Jag tycker det tar bort spänningen och faktiskt tappar lusten. Det känns obekvämt och gränslöst dessutom. Men mest att spänningen kring sex IRL försvinner. Det blir liksom sönderpratat. Är männen vana vid att tjejer svarar på alla deras frågor och jag är konstig?

Hur ska jag hantera detta? Avsluta kontakten som jag antar en del av er skulle råda, är inte så lätt när det är en kille man verkligen är intresserad av.

• Svar på tråden Varför måste män prata sönder sex
  • Anonym (Man)

Män gillar sex helt enkelt. Både att prata om och utöva.

• Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-25 12:11:27 följande:

Män gillar sex helt enkelt. Både att prata om och utöva.

Jag gillar också sex därför vill jag inte prata sönder det
  • Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2025-01-25 12:30:54 följande:
    Jag gillar också sex därför vill jag inte prata sönder det
    Flera kvinnor jag träffat pratar istället sönder förhållandet. Man får väl hitta en gyllene medelväg.
  • Tukt

Som bekant gör man fel, hur man än gör som man.
    Efter åratal av samtyckeslagar, och kritik att män inte tar kvinnors njutning på allvar, så är det lätt att hamna där.
    Sedan blir det också fel att män inte kan vara tankeläsare också...

• Västernorrlandskillen

När jag nätdejtade hörde jag också av kvinnor att det var vanligt att män började prata sex efter endast några meningar.

Inget jag själv gjorde och visst tycker jag sex är viktigt, men det är inte det viktigaste och innan jag ens har träffat kvinnan vet jag ju inte om det finns ömsesidig attraktion.

• Anonym (Man)
    Tukt skrev 2025-01-25 12:36:15 följande:

Som bekant gör man fel, hur man än gör som man.
    Efter åratal av samtyckeslagar, och kritik att män inte tar kvinnors njutning på allvar, så är det lätt att hamna där.
    Sedan blir det också fel att män inte kan vara tankeläsare också...

En bra summering av hur det känns att vara man idag. Dock gjorde även jag fel nu, man får inte heller ta på sig offerkoftan som man idag, det är omanligt.
  • Studentpappa
    Anonym (Man) skrev 2025-01-25 12:39:19 följande:
    En bra summering av hur det känns att vara man idag. Dock gjorde även jag fel nu, man får inte heller ta på sig offerkoftan som man idag, det är omanligt.
    Offerkofta har alltid varit omanligt, inget nytt..
    Ride it like you stole it
  • Anonym (T)

Många män som nätdejtar vet nog med sig att det är det närmaste de kommer när det sex, att prata om sex. Så får de lite fantasi till sina runksessioner. 

• Anonym (Man)
    Studentpappa skrev 2025-01-25 13:12:55 följande:
    Offerkofta har alltid varit omanligt, inget nytt..
    På nätet när man är anonym kan man få ha lite offerkofta, men inte i vanliga livet.
  • Anonym (Kvinna 39)

Den enkla sanningen är att de vill sexchatta för att ha något att fantisera om. Vi ska vara deras sagotanter helt enkelt. Jag brukar bryta snabbt med män som jag märker är ute efter att jag ska sitta där och roa dem. Jag brukar rekommendera att de istället söker sig till sidor för sexnoveller. Dessutom avtändande för min del att tjata sönder allt i förväg. Ja, jag vill att han gör saker med mig, men man måste inte tjata om det tio gånger innan man faktiskt ses. Det förtar spänningen för mig, och lusten. Det blir som att man redan levt sig igenom situationen innan den ens har hänt.

Svar på tråden Varför måste män prata sönder sex