Inlägg från: Anonym (Ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ansvar)

Han går igång på att göra mig illa

Anonym (Ledsen och äcklad) skrev 2025-01-25 18:15:16 följande:

Finns det män där ute som faktiskt skulle vägra göra mig illa?

Fast det är ju du som drar igång det. Självklart finns det män som inte gillar hårda tag, men jag tycker fortfarande att ansvaret ligger på dig. Du ska nog inte ha sex förrän du har löst ditt eget beteende. Har du gått i terapi för detta?
  • Anonym (Ansvar)
    Anonym (Ledsen och äcklad) skrev 2025-01-26 12:16:11 följande:
    Han vet om vad det gör med mig och de senaste dagarna har jag inte "dragit igång" det, tvärtom har jag försökt avstyra ddt, det är han som insisterat.

Jag har aldrig nekat till mitt ansvar, men allt ligger inte på mig. Vi har pratat om det många gånger och han vet mycket väl. Jag behöver att han vägrar, att han skyddar mig från tankarna och inte drar dem vidare.
    Frågar igen. Har du gått i terapi för detta?
  • Anonym (Ansvar)
    Anonym (Katten) skrev 2025-01-26 12:58:01 följande:
    Frågar du mig så är terapi överskattat.
    Många verkar ha någon form av övertro på just terapi.
    Nej, det var ju inte dig jag frågade.
    Om man har så grova problem att man ber sin partner skada en, så är nog inte terapi helt fel.
  • Anonym (Ansvar)
    Anonym (Ledsen och äcklad) skrev 2025-01-26 13:21:42 följande:
    Jag säger aldrig "skada mig", utan att han inte behöver vara försiktig. Det är inte skadas jag vill, utan att han ska vara så tänd att "det inte spelar någon roll om det gör ont". Aldrig slag eller dyl...

Så grova problem har jag inte, jag gick lång tid utan att öht tänka på det, men så kom en period av mycket ångest och då kom det plötsligt tillbaka. Hade han satt stopp den här gången också hade det inte fortsatt.
    Skillnaden är väl minst sagt hårfin.

Varför vill du inte svara på om du sökt terapi för detta problem?
  • Anonym (Ansvar)
    Anonym (Ledsen och äcklad) skrev 2025-01-26 14:43:27 följande:
    För att det inte är det jag vill diskutera. Jag har genomgått något hemskt under mer än halva mitt liv, jag tänker inte gå in på några detaljer för att den som skuldbelägger någon som agererar på grund av trauma efterfrågar det.
    Jag har inte bett om några detaljer. Inte heller skuldbelägger jag dig. Det är i det närmaste absurt påstående. Däremot anser jag att du, precis som alla andra, har ett långtgående ansvar för ditt eget välbefinnande. Du skriver själv att du började glida in på det och du sedan "försökt avleda det". Jag tror att du behöver hjälp att lära dig att hantera detta. Och det är inte skuldbeläggning. Det är ta ansvar för sitt välbefinnande.
Svar på tråden Han går igång på att göra mig illa