• Anonym (Undrande)

Hur mycket vill ni umgås med era svärföräldrar?

Jag och min fru bor ca 10/15 minuter från hennes föräldrar. Vi är där (vad jag tycker är.völdigt ofta) 2-3 gånger i veckan, sover över ibland på helgerna. Om min svärfar är borta under helgen åker vi dit och sover över hela helgen. Jag börjar tycka det är lite mycket. Men kanske jag som är.känslig 

• Svar på tråden Hur mycket vill ni umgås med era svärföräldrar?
  • Anonym (Lotta)

Otroligt mycket!

Känns inte sunt att som vuxen spendera så mycket tid med/hos sina föräldrar. Och sova över? Har de inget eget liv?
    Kan inte mamman roa sig själv när pappan är bortrest?
    Särskilt när de bor så pass nära, då finns ni ändå där OM det skulle ske något akut och mamman behövde hjälp med något.

Hade inte velat ha det så.

• Anonym

Jösses, det låter inte klokt.
    Jag hade blivit galen

• Mkay

Jag spenderar endast tid med svärföräldrarna när jag måste dvs olika högtider eller när de kommer förbi hit, blir kanske 5 gånger per år. Vi har en god relation men jag har inget intresse av att umgås med dem hela tiden. kan inte frun åka över dit utan dig om hon vill vara där så mycket/träffa de så ofta? Det är lite konstigt om hon tvingar dig vara där så mycket. 

• Anonym (E)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-01-25 22:29:36 följande:

Jag och min fru bor ca 10/15 minuter från hennes föräldrar. Vi är där (vad jag tycker är.völdigt ofta) 2-3 gånger i veckan, sover över ibland på helgerna. Om min svärfar är borta under helgen åker vi dit och sover över hela helgen. Jag börjar tycka det är lite mycket. Men kanske jag som är.känslig 

En middag varannan vecka hos dem är väl rimligt om de är trevliga. Sov inte över, varför?
  • Anonym (Kluven...)

Det var väldigt mycket TS. Fattar att det känns för mycket. Jag spenderar gärna tid med min svärmor. Hon är väldigt snäll och trevlig förutom att hon skall pilla mig i håret ofta. Vet inte riktigt vad det är. Hon gör det även på min mans dotter, fast hon säger ifrån, det kan inte riktigt jag med att göra. Så hon får pilla med mitt hår. Så det är borstat och flätat efter ett besök. 

Däremot är min egen mor skitjobbig så henne undviker jag så mycket det går.

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-01-25 22:29:36 följande:

Det där låter som alldeles för mycket! Hur pratade ni om er relation till varandras föräldrar och hur ni ville umgås med dem innan ni gifte er? 
  • Anonym (Betty)

Sover över? När ni bor 15 minuter bort? Hur gamla är ni? Låter som nåt man gör när man är 20 och just har flyttat hemifrån och inte riktigt har vant sig vid eget boende och har hemlängtan. 

Alternativt att det är ok om man bor flera timmar bort. 

I övrigt finns det väl inget rätt eller fel. Jag älskade min fd svärmor och vi sågs flera ggr/v. Mer än vad jag träffade min mamma. Vi var där på middagar, fikade, hjälpte dem med saker och till och med firade semestrar ihop. 

• Anonym (inte så där mycket)

Vi träffar min svärmor och svärfar ca en gång i veckan. Ibland blir det lite mer sällan, typ varannan vecka. Ett par timmar över en middag och kvällsfika.  På sommaren blir det lite mer intensivt då de har pool. Övernattningar på hemmaplan blir det bara för barnen om vi behöver barnvakt över natten. 

De bor ca 40 minuter bort, men då inklusive prommenader till och från tunnelbanan. 

• Anonym (Undrande)

Nej jag börjar tröttna.  

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-01-26 07:46:22 följande:

Nej jag börjar tröttna.  

Om man vänder på det, har NI inga andra vänner?
    Jag menar, det går åt väldigt mycket tid att hänga hos svärföräldrarna.
    Får ni tacka nej till annat? Eller har ni inte så mycket annat umgänge?
    Kanske dags att byta lite prio där och börja träffa vänner, gå ut, träna osv.
    Inte ha svärföräldrar som bästisar.
Svar på tråden Hur mycket vill ni umgås med era svärföräldrar?