• Anonym (L)

Manipulerad?

Säg att hon kan flytta dit själv så kan du och barnen bo kvar där ni bor. 

• Anonym (L)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-01-29 16:58:10 följande:
    Nu har jag läst dina svar genom tråden och kanske är det så att din fru gör en klassiker... Alltså att greppa halmstrån för att rädda ett kasst förhållande och se om det hjälper...
    Du vet nog det där klassiska som alla par förr eller senare hamnar i... man försöker en sista gång med att lappa ihop förhållandet med ett nytt barn .. när inte det funkar testar man hundvalp...och sen blir det att gifta sig ..när inte det heller håller vill man flytta eller renovera .. man kastar sig från den  ena desperata åtgärden till den andra för konstgjord andning fast man istället skulle behöva separera...

Och till sist går det inte längre och förhållandet kraschar fullständigt och så står man där med belånat hus över skorstenen mam inte kan sälja ,  ett barn i blöjor , en fru utan inkomst och två föräldrar som bara bråkar...

Exakt vad jag tänker också. Har ett sånt par i min umgängeskrets. De har hela tiden trott att lösningen på deras problem kommer att vara att skaffa hund, köpa hus, köpa sommarstuga osv osv. Det har bara blivit värre för varje grej. Nu har de ÄNTLIGEN gått isär. 

Ts, skilj dig med gnällkärringen.

Svar på tråden Manipulerad?