Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Botox?

Min åsikt är att botox blir bäst när man är kring 30-35. Kring 40 börjar bli för sent (botox funkar på dynamiska rynkor, det har ingen effekt på statiska rynkor och slapp hud) och vill man då absolut se yngre ut är det både mer effektivt och billigare på sikt att genomgå ett lyft.

Är man osäker på vad som är rätt väg kan man försöka tänka 10 år framåt i tiden (då är det definitivt för sent för botox om man vill se naturlig ut). Kommer du då att acceptera dina rynkor, eller kommer du definitivt att vilja göra något åt dem? Om du tror att du kommer acceptera rynkorna då så absolut, testa botox nu som en tillfällig kul grej. Vet du däremot med dig att du kommer vara ännu mer missnöjd då så varför slänga bort 10 år på botox när du får ett helt ansiktslyft för samma pris? 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Gia) skrev 2025-01-26 12:05:54 följande:
    Fast jag ser alldeles för ung ut för att göra ett ansiktslyft. De flesta tror jag är yngre än min ålder men jag själv börjar se skillnaden. 
    Jag tror dig men du är fortfarande 40. Absolut kan du köra botox ett par år men det kommer inte vara en hållbar metod särskilt länge. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Gia) skrev 2025-01-27 06:20:15 följande:
    Är 35, gör det skillnad?
    Ja, vid 35 är botox generellt en bra metod. Visst kan man dra upp risker och allvarliga komplikationer hit och dit men det är ju ytterst ovanligt att något går fel. Den största ?risken? är att effekten uteblir eller blir för svag trots flera försök.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Aldrig Botox!) skrev 2025-01-27 14:58:18 följande:
    Vad som gick fel märker man först i framtiden med plastansikte och muskelförtvining. Och då är det försent att göra någonting åt det. Hollywood-kändisar är ett skräckexempel på vad som kan hända efter att de har injicerat världens giftigaste substans i ansiktet. Är det verkligen värt detta för lite rynkor?
    Om det är värt det är upp till var och en. För egen del överväger nyttan helt klart riskerna, även om nyttan är liten och nyttan i förhållande till priset gör att det känns ovärt. Jag rekommenderar alla att läsa på innan, men att man försöker hålla sig till seriösa källor snarare än veckotidningar och expressen. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-28 13:08:01 följande:
    Om det är värt det är upp till var och en. För egen del överväger nyttan helt klart riskerna, även om nyttan är liten och nyttan i förhållande till priset gör att det känns ovärt. Jag rekommenderar alla att läsa på innan, men att man försöker hålla sig till seriösa källor snarare än veckotidningar och expressen. 
    Ser för övrigt att du länkat till en seriös källa, dvs Rostedt Punga som är en helt suverän neurofysiolog. Jag tolkar dock det du citerat som att hon pratar om förmågan hos botox att imitera neurologiska sjukdomar. Gör du ett EMG på en muskel som botoxbehandlad så kommer det se ut som om muskeln är död. det är ju liksom poängen med botox, men är man neurofysiolog och har som jobb att utreda muskelfunktion och neurologiska sjukdomar så kan det självklart ställa till det om man inte vet om att patienten botoxbehandlats. Det hon dessutom säger är att medlet sprider sig och kan orsaka svaghet i andra muskler än de man behandlat, vilket också felaktigt kan inge misstanke om neurologisk sjukdom. 
Svar på tråden Botox?