• Anonym (Ledsen)

Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?

Hade besök över natten av en kille som bor i en annan stad, vi hade det hur bra som helst, han verkade lika nöjd som mig, satt och gosade hela fm innan han åkte. Upptäcker på em att han har blockat mig på sidan där vi träffades men har kvar mig på Snap. Varför håller man på så?? Om han inte vill ha kontakt så borde han väl ta bort mig på båda ställena? Men för mig är det så att om man blockar någon så vill man inte ha kontakt, oavsett om det bara är på ett ställe. Och jag köper inte att han bara skulle ha pausat eller tagit bort kontot heller, det känns inte som en sak man gör bara från en dag till en annan, även om man träffat någon som är bra och även om han inte verkade jätteimponerad av sidan. Vi ska inte ha en relation, det handlar bara om sex men han pratade hur mycket som helst om att vi ska fortsätta ses osv.

Och nu vet jag inte hur jag ska hantera detta heller. Om jag ska konfrontera honom och bara fråga, om jag ens ska kontakta honom först eller vänta på att han kanske hör av sig.

• Svar på tråden Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?
  • Mkay

Om ni har träffats på en internetsida/app och han endast har blockat dig där betyder det förmodligen att han fortsatt vill vara aktiv där och träffa folk därifrån utan att du ser det. Vill du inte ha en relation med honom är det väl inget att bry sig om, invänta att han kontaktar dig eller hör du av dig nästa gång du vill ses så får du se hur det går fortsatt på det planet. 

• Anonym (Fråga)

Mitt råd är att du frågar honom direkt. Är han inte intresserad eller om det är ett misstag så är det oavsett bra att veta hur det ligger till.

• Anonym (M)

Menar du att om han avslutar sitt konto så ser det likadant ut som om du är blockad? Eller varför tänker du att det skulle kunna vara en möjlighet(som du dock inte tror på i just det här fallet) ?

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Om han blockat dig just på den sidan ni träffades skulle jag tolka det som ett mycket tydligt tecken på att han inte vill ha kontakt mer.

• Anonym (Ledsen)
    Mkay skrev 2025-01-26 15:05:35 följande:

Om ni har träffats på en internetsida/app och han endast har blockat dig där betyder det förmodligen att han fortsatt vill vara aktiv där och träffa folk därifrån utan att du ser det. Vill du inte ha en relation med honom är det väl inget att bry sig om, invänta att han kontaktar dig eller hör du av dig nästa gång du vill ses så får du se hur det går fortsatt på det planet. 

Bra tanke! Men jag har ju sett även förut att han är online då och då, så förstår inte varför det skulle vara känsligare nu att jag ser det, bara för att vi har träffats. Det går ju samma åt båda hållen isf, att han skulle se att jag är online. Självklart fattar jag att jag inte är den enda han skriver med, det vore lite konstigt annars kanske.

Nej, inte en kärleksrelation men tanken är att vi ska vara kk, så någon slags "relation" ändå antar jag. Och det hade varit sjysst om han hade förvarnat om det verkligen vore så att han hade pausat kontot. Hittills har vi haft väldigt tät kontakt så det vore märkligt att inte höras på en vecka eller så.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-01-26 15:07:06 följande:

Mitt råd är att du frågar honom direkt. Är han inte intresserad eller om det är ett misstag så är det oavsett bra att veta hur det ligger till.

Ja det var min första tanke, men samtidigt kan jag väl inte lita på att han är ärlig oavsett vad han svarar? Så då kanske lika bra att låta bli, men jag håller ändå den idén i bakfickan. Om han verkar fortsatt intresserad så betyder det väl inte så mycket vad han gör med sitt konto egentligen.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 15:08:33 följande:

Menar du att om han avslutar sitt konto så ser det likadant ut som om du är blockad? Eller varför tänker du att det skulle kunna vara en möjlighet(som du dock inte tror på i just det här fallet) ?

Exakt. Det står i förklaringstexten från sidan att personen antingen har blockat mig, pausat kontot eller fått det avstängt. Sista ser jag som väldigt osannolikt. Däremot vet jag sedan tidigare att många killar blockar när man haft en första riktig kontakt men de vågar inte säga att det inte känns rätt. Då tycker jag att det ändå är konstigt att ha kvar mig på Snap som sagt.

Enligt en vän till mig som haft konto på samma sida så ligger kontot kvar orört i ett halvår innan det raderas helt om man bara pausat, om man inte själv väljer att helt ta bort kontot för då försvinner det så klart.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-26 15:47:16 följande:

Om han blockat dig just på den sidan ni träffades skulle jag tolka det som ett mycket tydligt tecken på att han inte vill ha kontakt mer.

Ja, men varför då ha kvar mig på Snap? Och varför bre på med en massa försäkringar även hela fm idag om att vi ska fortsätta ses, att jag ska hälsa på honom i hans hemstad osv? Om han hade tappat intresset så hade han bara kunnat låta bli sånt, för då blir det verkligen oärligt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-26 17:15:21 följande:
    Exakt. Det står i förklaringstexten från sidan att personen antingen har blockat mig, pausat kontot eller fått det avstängt. Sista ser jag som väldigt osannolikt. Däremot vet jag sedan tidigare att många killar blockar när man haft en första riktig kontakt men de vågar inte säga att det inte känns rätt. Då tycker jag att det ändå är konstigt att ha kvar mig på Snap som sagt.

Enligt en vän till mig som haft konto på samma sida så ligger kontot kvar orört i ett halvår innan det raderas helt om man bara pausat, om man inte själv väljer att helt ta bort kontot för då försvinner det så klart.
    Kan ju vara så att han inte vill att du ska se att han är aktiv där men ändå ha dig kvar på snap för att kunna hålla kvar kontakten med dig.

Eller så har han helt enkelt pausar kontot för han är inte intresserad av sidan just nu när han har kontakt med dig.
  • Gaskarl

Mitt råd är att du ska göra som du gjort om du inte hade haft FL eller någon annan internetsida att fråga på..Testa på att lita på det du själv känner, du växer om du vågar ta helt egna beslut, i de flesta frågor i livet.

Svar på tråden Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?